استعداد و آمادگي تحصيلي GMAT

مقطع: کارشناسی ارشد
رشته مدیریت اجرایی و MBA
دراين كتاب تمام مطالب در پنج فصل با نثري ساده و روان به همراه ارایه مثال های متعدد آموزش داده شده است. آموزش مطالب از سطح مبتدي تا پيشرفته از مشخصات ديگر اين كتاب است.
مشاهده توضیحات کامل
شابک: 9789641125174
تعداد صفحات: 770
نوبت چاپ: 11
تاریخ چاپ: 1394
مولف : مهندس حسین نامی

برای دانلود رایگان کتاب استعداد و آمادگي تحصيلي GMAT مدرسان شریف (بخشی از کتاب) برروی لینک زیر کلیک نمایید. دانلود قسمتی از کتاب نوع فایل: pdf
حجم فایل: 1MB
تعداد صفحات منتخب:
5 صفحه
قیمت: روی جلد 54,000 تومان خرید از فروشگاه آنلاین(همراه با تخفیف): 48,600 تومان جهت خرید آنلاین اینجا کلیک کنید
مقدمه کتاب
فهرست کتاب
دانلود فایلها و پاسخنامه های تکمیلی
رفع اشکالات درسی
نظرات شما

GMAT: مخفف عبارت «Graduate Management Admission Test» است. سؤالات اين درس بيشتر براي سنجش مهارت‌هاي هوشي و دقت داوطلبان است. در دفترچه سؤالات آزمون كارشناسي ارشد ايران، اين درس تحت عنوان «استعداد و آمادگي تحصيلي ويژه رشته مديريت» نامگذاري شده است كه شامل موارد زير مي‌باشد:
1ـ حل مسأله (10 سؤال)، 2ـ استدلال منطقي (10 سؤال)، 3ـ كفايت‌داده‌ها (10 سؤال)، 4ـ درك مطلب (5 سؤال)، 5ـ تصحيح جملات (5 سؤال)
سؤالات «GMAT» گستردگي و پراكندگي فراواني دارند، مانند: رياضي، هوش، منطق، درك مطلب، ادبيات و ... .
به لطف خداوند و استقبال بي‌‌نظير داوطلبان، كه نشان‌دهنده‌ي رضايت آن‌ها از اين كتاب مي‌باشد، در ويرايش جديد، حدود 100 سؤال جديد به قسمت‌هاي حل مسأله، كفايت‌داده‌ها و استدلال منطقي در مقايسه با چاپ سال 91 به كتاب اضافه شده است. يكي ديگر از موارد تغيير يافته، اصلاحات در نحوه‌ي آموزش و ارائه چند فرمول جديد در بعضي از بخش‌هاست. همچنين با توجه به سؤالات كارشناسي ارشد 91 و 92، بخش جديدي كه در چاپ قبل به نام «هوش و تجسمي» به كتاب اضافه شده بود، كامل‌تر شده است تا داوطلبان با اين نوع سؤالات بيشتر آشنا شوند. اما مهم‌ترين تغيير در فصل تصحيح جملات است كه به طور كامل بر اساس آخرين پيشنهادهاي فرهنگستان زبان و ادب فارسي بازنويسي شده است.
در اين كتاب سعي شده است تمام مطالب با نثري ساده و روان و از سطح مبتدي تا پيشرفته آموزش داده شود. ارائه مثال‌هاي متعدد آموزشي در حين درس، از جمله مواردي است كه در تمام فصول رعايت شده است. كتاب به پنج فصل تقسيم شده كه هر فصل به صورت موضوعي به بخش‌هاي مختلفي تفكيك شده است و تمامي تست‌ها به صورت طبقه‌بندي‌شده با پاسخ تشريحي در انتهاي هر بخش قرار گرفته‌اند. اين كتاب مشخصات منحصر به فردي دارد كه به برخي از آن‌ها اشاره مي‌شود:
1) بيشترين مشكل داوطلبان در اين درس، تعداد تست‌هاي كم آن در بازار كتاب است كه اين مهم در كتاب حاضر لحاظ شده و حدود 2200 تست
ارائه شده است كه از اين نظر، از تمام كتا‌ب‌هاي حال حاضر كشور و شايد بتوان گفت از كتاب‌هاي بين‌المللي موجود، برتر است.
2) فصل حل مسأله بيشترين حجم را دارد و اكثر داوطلبان با مباحث آن از زمان دبيرستان آشنا هستند. در اين كتاب سعي شده، مسائل متنوع كه ظاهر آن‌ها كمي متفاوت‌تر از تست‌هاي معمول است، ارائه شود و با نگاهي جامع و دقيق به تست‌هاي جديد بين‌المللي، داوطلب با تمام تست‌هاي ممكن آشنا شود.
3) توجه ويژه به فصول «كفايت داده‌ها» و «استدلال منطقي» كه از جمله مباحثي هستند كه داوطلبان بيشترين چالش را در آن دارند، از ديگر موارد قابل توجه اين كتاب است. مثال‌هاي تأليفي اين فصول، در درك ساده‌ي اين مباحث كمك شاياني به داوطلبان مي¬كنند و تجربه نشان داده است داوطلبان با مطالعه‌ي دقيق متن درس، به راحتي مي‌توانند به تست‌هاي آزمون اصلي پاسخ ‌دهند.
4) بررسي تمام كتا‌ب‌هاي بين‌المللي و همچنين سايت‌هاي آموزشي دنيا در درس «GMAT» و انتخاب جديدترين و مناسب‌ترين تست‌ها و گنجاندن آن‌ها در كتاب، از ديگر مزاياي اين مجموعه است.
5) گنجاندن تمام سؤالات كارشناسي ارشد از سال 75 تا 89 مربوط به دانشگاه دولتي و سؤالات منتخب دانشگاه آزاد از سال 80 تا 89 به همراه پاسخ‌هاي تشريحي به صورت طبقه‌بندي‌شده، (در پايان هر بخش) از ديگر ويژگي‌هاي اين كتاب است.
6) سؤالات آزمون‌هاي كارشناسي ارشد سراسري 90، 91، 92 ، 93 و 94 در پايان كتاب با پاسخ‌هاي كاملاً تشريحي آورده شده است.
7) از جمله مزيت‌هاي منحصر به فرد ديگر اين كتاب، حل سؤالات مهم اولين آزمون دكتراي نيمه‌متمركز سال 90 (در 9 گروه آزمايشي) و قرار دادن آن‌ها در پايان هر فصل به تفكيك مبحث است كه به داوطلبان توصيه مي‌شود، پس از تسلط بر تست‌هاي تأليفي و حل تمام سؤالات آزمون‌هاي كارشناسي ارشد، به سراغ اين تست‌ها بروند و اين تست‌هاي مهم را نيز تجزيه و تحليل كنند. لازم به ذكر است در ‌آزمون دكتري، از فصل‌هاي كفايت داده‌ها و تصحيح جملات هيچ سؤالي مطرح نشده بود، بنابراين در كتاب نيز سؤالي وجود ندارد!
8) مثال‌ها و تست‌هاي بسيار بيشتري را مي‌توانستيم در اين كتاب ارائه دهيم كه به دليل جلوگيري از بالا رفتن قيمت و حجم كتاب، اين كار انجام نشد. اگر احساس كرديد به تمام كتاب مسلط شده‌ايد و هنوز وقت كافي داريد و در خود اين نياز را مي‌بينيد كه تست‌هاي بيشتري را مرور كنيد، مي‌توانيد از شهريور 94 كتاب « 2000 تست تأليفي GMAT» را تهيه كرده و از آن براي بالا بردن آمادگي هر چه بيشتر خود استفاده كنيد. البته تعدادي سؤال نيز به صورت رايگان در سايت www.gmatbook.net در اختيار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
9) در برخي از صفحات كتاب كه قرار بود سفيد يا خالي باقي بمانند! معماهايي براي تقويت ذهني شما عزيزان و در برخي ديگر جملات و داستان‌هايي جالب براي كمي تفكر در زندگي و شايد هم كمي تأثير گنجانده شده است!
با توجه به زحماتي كه در تهيه و تدوين اين كتاب انجام گرفته است، به هر حال ممكن است اشكالاتي در كتاب مشاهده شود؛ لذا از تمام عزيزان تقاضا دارم، نظرها و پيشنهادات خود را به وب‌سايت www.gmatbook.net ارسال نمایند

  • فصل اول: حل مسئله
    • درصد
    • نسبت و تناسب
    • مجموعه‌ها
    • توان
    • راديكال‌ها
    • مجموعه اعداد
    • اعداد زوج و فرد
    • مقايسه اعداد و عبارات
    • اتحادها و عبارت‌هاي جبري
    • معادلات و دستگاه معادلات
    • تعيين علامت
    • نامساوي‌ها و نامعادلات
    • تصاعد
    • لگاريتم
    • آمار
    • نظريه اعداد
    • آناليز تركيبي و احتمال
    • مسافت و سرعت
    • حركت بر روي دايره
    • زاويه و هندسه اشكال
    • تالس و تشابه
    • محيط و مساحت
    • هندسه اشكال فضايي
    • ساعت
    • سؤالات هوش و خلاقيت
    • مسائل متفرقه
  • فصل دوم : كفايت داده
    • نکات اصلی در کفایت داده ها
    • روش سه گام برای حل تست¬های کفایت داده¬ها
    • خلاصه¬ی نکات مهم در کفایت¬داده¬ها
    • درصد در كفايت داده‌ها
    • نسبت و تناسب در كفايت داده‌ها
    • توان و راديكال در كفايت داده‌ها
    • مقايسه اعداد و عبارات در كفايت داده‌ها
    • عبارات و اتحادهاي جبري در كفايت داده‌ها
    • معادلات و دستگاه معادلات در كفايت داده‌ها
    • تعيين علامت، نامساوي‌ها و نامعادلات در كفايت داده‌ها
    • آمار در كفايت داده‌ها
    • آناليز تركيبي و احتمال در كفايت داده‌ها
    • مجموعه اعداد و نظريه اعداد در كفايت داده‌ها
    • سرعت در كفايت داده‌ها
    • زاويه در كفايت داده‌ها
    • خواص اشكال هندسي در كفايت داده‌ها
    • تالس و تشابه در كفايت داده‌ها
    • محيط و مساحت در كفايت داده‌ها
    • حجم در كفايت داده‌ها
    • ساعت در كفايت داده‌ها
    • مسائل متفرقه در كفايت داده‌ها
  • فصل سوم : استدلال منطقي
    • گزاره‌هاي منطقي
    • شرط لازم و كافي
      • 1ـ استدلال استنتاجي (قياسي)
        • سورها
      • 2ـ استدلال استقرايي
        • روش‌هاي نقد استدلال استقرايي
      • 3ـ استدلال تمثيلي
        • روش‌هاي نقد استدلال تمثيلي
        • رابطه‌ي علت و معلولي (حالت خاصي از استقرا)
        • روش‌هاي نقد ارتباط علّي
        • تضعیف استدلال
        • تقويت استدلال
        • مفروض پنهان
        • نتيجه‌گيري از متن
        • تعيين موضوع متن
        • تناقض در متن
        • استدلال‌هاي مشابه هم (قالب منطقي يكسان)
        • سؤالات تحلیلی
        • چند قانوني‌ها
  • فصل چهارم : درك مطلب
    • رو به‌رو شدن با سؤالات درك مطلب
    • استراتژي كلي براي پاسخ به سؤالات درك مطلب
  • فصل پنجم : تصحيح جملات
    • مقدمه
    • آشنايي با ساختار سؤالات
    • سخني در قواعد دستوري ـ نگارشي سؤالات «تصحيح جملات»
    • آزمون¬های تصحیح جملات
  • ضمیمه
    • قواعد نشانه‌گذاري
    • سؤالات و پاسخنامه‌ آزمون سراسری 86 تا 89
    • آزمون¬های خودسنجی
    • سؤالات آزمون آزاد 90
    • پاسخنامه سؤالات آزمون آزاد 90
    • سؤالات آزمون سراسري 90
    • پاسخنامه سؤالات آزمون سراسري 90
    • سؤالات آزمون سراسري 91
    • پاسخنامه سؤالات آزمون سراسري 91
    • سؤالات آزمون سراسري 92
    • پاسخنامه‌ سؤالات آزمون سراسري 92
    • سؤالات آزمون سراسري 93
    • پاسخنامه سوالات آزمون سراسری 93
    • سوالات آزمون سراسری 94
    • پاسخنامه سوالات آزمون سراسری 94
  • منابع و مراجع
استدلال تحليلي
  • Sajjad
سلام استاد
خسته نباشين
ببخشيد استاد من توو جي مت صفحه ى ٥٥١ مثال ٣٠ سوال ٤ مشكل دارم.
مگه توو قسمت ٣ نگفته كه كيف سامسونت با (چمدان بزرگ) توسط يك نَفر حمل ميشود؟ پس چرا توو سوال سه گزينه ٣ يعني چمدان بزرگ و (چمدان متوسط!) جواب صحيح اين تست زده شده و جواب گزينه ٢ نيست؟
بازم معذرت ميخوام اگه وقتتون رو گرفتم،يك دنيا ممنون
سلام،ممنونم.فردی در نوبت اول کیف سامسونت را برده است.حالا در نوبت دوم می تواند یک یا دو وسیله با خود حمل کند.طبق متن سوال قسمت (3) متوجه می شویم که این شخص باید چمدان بزرگ را حمل کند.اما می تواند در کنار چمدان بزرگ،چمدان متوسط را هم با خود حمل کرده باشد.این تناقضی با متن سوال ندارد.صورت سوال شماره(4) می گوید کدام چمدان ممکن است توسط این شخص حمل شود.ما می دانیم که این شخص باید چمدان بزرگ را حمل کند و در ضمن ممکن است چمدان متوسط را هم همزمان با چمدان بزرگ حمل کرده باشد.موفق باشید
اشكال در حل مثال حل شده
  • Sajjad
سلام استاد،خسته نباشين
استاد عذر ميخوام وقتتون رو گرفتم
من توو كتاب جي مت چاپ دهم دو تا اشكال داشتم
١. صفحه ٢٨٦ مثال ٤٢ كه چرا توو اين مثال ما فقط توو ٤روز آخر ماه پنجشنبه و جمعه رو جز روز هاى تعطيل حساب كرديم در حالي كه وسط ماه هم چندتا پنجشنبه و جمعه داريم
٢.صفحه ٢٩١ مثال ٥٧ كه كلا هرچي جواب رو ميخونم متوجه نميشم چجورى حل شده،اگه امكانش باشه خلاصه وار توضيح بدين ممنون ميشم.مرسي
سلام،ممنونم.در مورد سوال اول:ما 25 هفته داریم که شروعش از پنج شنبه اول مهرماه است .یعنی 25*7 روز بعد چهارشنبه است.اکنون در روز 25*7=175 هستیم.لذا 4 روز بعدی(یعنی 4 روز آخر سال) شروعش از پنج شنبه می باشد.پس 4 روز آخرسال هم یک پنج شنبه و جمعه داریم.در نتیجه: تعطیلات پنج شنبه و جمعه =25*2 2
کلا 52 روز در نیمه دوم سال تعطیلی پنج شنبه و جمعه است.9روز تعطیلی رسمی داریم که از قضا 4 روز آن پنج شنبه و جمعه شده.پس 5 روز تعطیلی وسط هفته داریم(به جز پنج شنبه و جمعه)!کل تعطیلی ها=52 7
سوال 2:در سوالات اصل لانه کبوتری سعی می کنیم بدترین حالت را در نظر بگیریم.فرض کنیم A,B دونفر باشند که زبان مشترک ندارند.بقیه افراد یعنی 1998 نفر می توانند با A یا B زبان مشترک داشته باشند.پس حداقل 1998/2=999 نفر می توانند با A و 999 نفر دیگر نیز با B زبان مشترک داشته باشند.اکنون مشخص است که حداقل 999 نفر با A یا 999 نفر با B همزبان هستند.یعنی 999 1=1000 نفر حداقل در یک زبان مشترک هستند.از آنجا که هر شخص حداکثر 5 زبان مختلف می داند،طبق اصل لانه کبوتری 1000/5=200 نفر حداقل تعداد افرادی است که با AیاB زبان مشترک دارند.
سطح سوالات
  • صابر خورشیدی
سلام استاد وقت بخیر

بنده در حل سوالات استعداد ضعف زیادی دارم و نمیتوانم سوالات را تحلیل کنم تا زمانی که پاسخ را ببینم تا درجریان قرار گیرم
دوستانی اعلام داشتند که به میزان هوش بستگی دارد و اگر نتوانم تحلیل کنم حتی با تمرین هم قابل حل نیست... آیا اینگونه است ؟
استاد راه حل و راه چاره چیست؟

2- برای سرعت بخشیدن در امر یادگیری لازم میبینم که کلاسی را دنبال کنم و آیا شما خودتان کلاس برگذار میکنید ؟ مدرسان کلاس دارد اما بنده نمیدانم اساتید چقدر از پایه شروع میکنند و کیفیت کلاس به چه صورت هست.
سلام،1-هنر حل مساله با تمرین بهتر می شود و این طور نیست که صرفا به هوش شخص بستگی داشته باشد 2-من کلاس ندارم اما در مدرسان شریف اساتید خوبی هستند که می توانید استفاده کنید ،ا به نظر من اگر با دقت و تمرکز کتاب را مطالعه کنید نتیجه خوبی می گیرید.موفق باشید
كنكور ٩٣ تصحيح جملات سوال ٣٧
  • عليرضا سهرابي زاده
سلام خسته نباشيد
داخل كليد براي اين سوال گفته شده ٤، ولي گزينه ١، حرف اضافه "نظارت"، مگه "بر" نيست؟ ولي اينجا نوشته شده "در" ! نميشه غلط گرفت اين مورد رو؟
با تشكر
سلام،ممنونم.معمولا سازمان سنجش یک گزینه 4 در پاسخ های خود در این قسمت دارد،اساسا ممکن است طراح برای حفظ این روال این کار را کرده باشد.موفق باشید
كنكور ٩٣ - كفايت داده سوال ٥٨
  • عليرضا سهرابي زاده
سلام خسته نباشيد
ببخشيد تو اين سوال حدود n رو به دست آورديد بين ١٦ تا ١٨، نميشه بگيم صورت سوال چون حداكثر رو از ما خواسته جواب ١٨ است و گزينه ٢ رو جواب بديم؟
سلام،خیر خود n=(10/B-6) حداکثر تعداد پیمانه ها است.ما به این نتیجه رسیده ایم که شاید حداکثر بهn=14 برسیم،شاید هم حداکثر n=17 و شاید هم حداکثر به n=18 برسیم.برداشت شما به شرطی صحیح بود که n تعداد پیمانه ها بود نه تعداد حداکثر پیمانه ها.
50ازمون ازمون شماره ٤٧
  • سالار نوذري
سوال ٦ چطور ممكنه از همه بپرسين و هر بار تهداد دروغ گو ها و راستگو ها تغيير كنن! وقتي ٥٠٠ نفر گفتن بله يعني ٨٩٢ نفر گفتن نه! و يكي از اين دو عدد تعداد راست گو هاست.لطفا راه حلتون رو هم واسم تشريح كنيد. سوال دوم در رديف هاي فرد ٥٠١ درخت جا ميشه و در رديف هاي زوج يكي كمتر كه ٥٠٠ تاست. و ٢٩٤ تا رديف ٥٠٠ تايي داريم و ٢٩٥ تا رديف ٥٠١ تايي كه اين دو اعداد از تقسيم ١٠٠٠ بر ١.٧ كه ميشه تعداد رديف ها و ١٠٠٠ بر ٢ به علاوه يك كه درخت هاست به دست مياد.
شما باید راستگو بودن و دروغگو بودن را با پاسخ بله دادن و پاسخ نه دادن تفکیک کنید.پاسخ مساله A برای هر شخص ممکن است متفاوت باشد.برایی مثلی فرض کنید x,y راستگو باشند.حالا ما این سوال را از این 2 می پرسیم:آیا شما متاهل هستید؟جواب صحیح این سوال برای هر شخص متفاوت است.x می گوید بله و y می گوید نه.هر دو هم راستگو هستند و جواب درست را داده اند.حالا با این دید حل مساله را دوباره مطالعه کنید(احتمالا تصور شما این بوده که مساله A یک جواب قطعی برای همه دارد).در مورد سوال دوم:روشی که به کار برده اید درست است اما تقسیم 1000 بر رادیکال 3 برابر است با 577.محاسبات خود را دوباره بررسی کنید.
آزمون ٢٢ كتاب ٥٠ آزمون سوال ٥
  • سالار نوذري
سلام. استاد سوال ٥ رو متوجه نمیشم و توي حلش هم شما مسير راننده رو خونه ايستگاه خونه گرفتين . منظور از هميشه چيه؟ رفتن با راننده از ايستگاه تاخونه؟
سلام،می توان گفت: راننده این شخص قرار است از منزل این فرد به ایستگاه رار آهن رفته و او را با خود به خانه بیاورد.اما این شخص چون زودتر از موعد از قطار پیاده شده است ،کمی از مسیر ایستگاه تا خانه را پیاده روی می کند و راننده اش او را در بین راه سوار می کند.
تصحیح جمله
  • رضا پیروزی
با سلام و تبریک سال نو
دو تا سوال در مورد تصحیح جمله داشتم
مرجع صفحات هم کتاب چاپ 8 هست
1)توی ص 627 گفته شده که فعل برای "هیچ یک" هم مفرد و هم جمع میتونه بیاد
در حالی که توی ص 661 توی پاسخ سوال اول گفته شده که فعل باید مفرد بیاد.
2)در ص 665 جواب سوال 3 ضمیر خود غلط گرفته شده به این دلیل که مرجعش جمع هست
در حالی که در ص 667 سوال اول هم مرجع خود جمع هست ولی صحیح فرض شده
در آزمون شماره 5 هم یه سوال داشتیم که همین اتفاق افتاده بود
سپاس فراوان
سال خوشی رو براتون آرزومندم.
سلام،سال نو شما هم مبارک.برای هیچ یک به صورت مفرد و جمع فعل ذکر می شود و هیچ کدام از صورتهای مفرد و جمع ارجحیت بر دیگری ندارد.در رابطه با سوال 3 صفحه 665 خود ضمیر مشترک است و در صورتی که شناسه به آن بچسبد معنای تاکید دارد. به طور مثال خودش کتاب را آورد .ولی اینجا معنی تاکید ندارد و یک نثر رسمی است،کاربرد خود صحیح است.خود،خویش،خویشتن ضمایر مشترک هستند.ضمن اینکه تصحیح جملات چاپ نهم و یا دهم را حتما در صورتی که دوستان تان دارند مطالعه کنید چون بسیار با چاپی که در دست شماست متفاوت است.موفق باشید
حل مسئله
  • حمید علیپور
سوال 10 از 5 کتاب 50 از
استاد در سوالات کفایت دقیقا رو همین فرض ها تاکید میشه
چون اینجا با توجه ب راه حل کتاب ما خودمون یک فرض ب مسئله اضافه کردیم و اون ثابت بودن سگهای متوسط
سلام،بله باید سگهای متوسط را ثابت در نظر یگیرید.
حل مسئله
  • حمید علیپور
سلام استاد
در کتاب 50 ازمون تست 10 ازمون 9 صفحه 117
سوال از ما خواسته کمترین درصد سگهای بزرگ رو بگیم در صورتی ک درصد دو سگ دیگه صحیح باشه و سگ بزرگ نیز اضافه بشه تعدادش و مجموع زیر 30 باشه
اگه این شرایط رو فرض کنیم و تعداد سگ های بزرگ رو یکی اضافه کنیم=9
و مجموع سگها رو 25 بگیریم درصدی ک ب ما میده 36 ک در گزینه ها نیست
و در حل سوال بجای حداقل کردن درصد تعداد سگهارو حداقل کرده
ایا نظرم درسته یا برداشت اشتباهی از سوال داشتم
ممنون میشم جوابمو بدین
سلام.منظور سوال این است که تعداد سگ های کوچک و بزرگ اضافه شود اما تعداد سگ های متوسط ثابت بماند.در مثالی که شما زدید تعداد سگ های متوسط هم از 5 به 12 می رسد.موفق باشید
ازمون 6
  • فربد
استاد سوال 32 ازمون 6
چند عدد صحیح چهار رقمی بزرگتر از 2001 وجود دارد که مضرب 3 یا 4 هستند ولی 5 نه؟؟
برای مثال وقتی 3k رو بین 2002 و 9999 میگیریم ، k بین 3333 و 667، که اختلاف این دو میشه 2666، این جواب نباید با 1 جمع بشه!!؟؟ اگه با 1 جمع نشه ما یکی از اعداد رو نداریم در صورتی که همه اعداد رو میخوایم

و یه سوال دیگه، سوال 36، عقربه های ساعت شمار و دقیقه شمار یک ساعت خراب 65 دقیقه یکبار روی هم قرار میگیرند، چند ساعت طول می کشد تا این ساعت، یک ساعت جلو بیفتد؟؟؟
قسمت اخر پاسخ t رو مدت زمانی که ساعت سالم طی میکنه در نظر گرفتین؟؟ برای ساعت خراب t+1 شده چون سوال گفته 1 ساعت؟؟
و چرا در اخر تناسب معکوس شده؟؟
سلام،در رابطه با سوال 32 اشتباه حساب می کنید باید k بین 3333 و 668 باشد.
در مورد سوال 36 تناسب باید معکوس باشد برای اینکه راحت تر فکر کنید به جای اعداد 12/11 و 13/12 مثلا اعداد 1 و2 را در نظر بگیرید .هر 1 ساعت معمولی را این ساعت ،در مدت 2 ساعت طی می کند.پس سرعت حرکت آن 2 برابر نیست بلکه 1/2 برابر است.
رفع اشکال
  • azade
سلام ببخشيد من كتاب بانك تست شمارو دارم ميخونم توي آزمون دوم سؤال 2 من متوجه نشدم كه معادله ي دوم 5y+x=200 رو چجوری بدست آوردين؟ممنون میشم اگه جواب بدين
سلام،طیق صورت سوال اگر X=200 آنگاه Y=0 و اگر Y=40 آنگاه X=0 پس معادله ی خطی را بنویسیم که از دو نقطه (0و200) و (0و40) می گذرد.(Y-Y1=Y2-Y1/X2-X1(X-X1 به معادله 5Y X=200 خواهید رسید.موفق باشید.
کنترل
  • سهراب
سلام استاد وقتتون بخییر

من کتاب کنترلم تست های سال 92 ؛ 93 و 94 رو نداره.به نظر شما منطقیه که برم دوباره کتاب رو تهیه کنم؟ فقط برا تست؟
(مطالعه کتاب تموم شده)

نظر شما مهمه برام
سلام،ممنونم.فکر می کنم کتاب کنترل مدرسان شریف در سال 93 تغییر کرده است البته خیلی مطمئن نیستم و خودتان حتمامقایسه کنید.اگر تغییر کرده بود بهتر است کتاب جدید را داشته باشید که شامل این سالهای کنکور هم میشود اگر تغییری نداشت کتاب مجموعه سوالات برق را تهیه کنید که شامل تمام دروس برق است.موفق باشید
تناقض
  • نیما صیرفی نژاد
سلام
جمله "دو دوتا چهارتا" سه جزئیست یا دو جزئی؟ چون در صفحه ۶۲۵ و ۶۲۶ دو حرف متناقض گفته شده!
ممنون
سلام.دودوتا چهارتا به تنهایی دوجزیی است،اما زمانی که باشد :دودوتا میشود چهارتا سه جزیی.البته این مفاهیم به ندرت مد نظر طراحان سوال است .برای خواندن تصحیح جملات برای هر آزمون این گونه مطالب را ماهی یکبار و مطالب گرته برداری،حشو، حذف فعل به قرینه معنوی،کاربرد را ، انواع جمع عربی و فارسی و از همه اینها مهم تر صفحات 635 تا 646 برای هر آزمون مطالعه شود.موفق باشید.
چگونگی حل سوال
  • حمید
با سلام و تشکر از وقتی که برای پاسخ گویی میگذارید.
جناب آقای مهندس،در کتاب صفحه 176 فصل اول،مثال 17 چگونه نتیجه گرفته اید که شعاع دایره کوچک تر نصف دایره بزرگ تر است!(روی سکل که علامت مشخصه ایی وجود ندارد..!)
سلام،خواهش می کنم.علامت مشخصه آن است که قطر دایره ی کوچک برابر شده با شعاع دایره بزرگ 2r=R پس معلوم است که شعاع دایره کوچک نصف شعاع دایره بزرگ است r=R/2
استدلال منطقی
  • علی
سلام
مجددا در باب قاعده نقیض انتزاع
شاید بنده منظور رو درست نرساندم.
قاعده به شکل : ( تالی ~ ^ تالی ->مقدم) باشد که نتیجه می دهد:مقدم ~
در کتاب آمده است:( مقدم ~ ^ تالی ->مقدم) و نتیجه داده است : تالی~
و سوال دیگر اینکه:در مثال 3 در صفحه122 گفته شده که در اعداد 70تا79 و .... عدد 7 یازده بار بکار رفته در حالیکه بنده هر جور میشمرم 10 تا عدد 7 در این بازه داریم.
باز هم از لطف شما و پاسخگویی و صبر و حوصله کم نظیر شما متشکرم.
سلام،خواهش می کنم.متوجه سوال اولتان شدم.عزیز در رابطه با سوال دوم، شما هنگام شمارش عدد 7 ،در عدد 77 یکبار آن را محاسبه کرده اید.
استدلال منطقی
  • علی
سلام و عرض ادب
عرضی در مورد نکته صفحه 422 یعنی قاعده نقیض انتزاع داشتم.
در این قاعده، استنتاج بر اساس یک ترکیب شرطی و نقیض تالی انجام می شود. در حالیکه در کتاب، ترکیب شرطی و نقیض مقدم بعنوان قاعده نقیض انتزاع معرفی شده است که خود یک از مغالطات سیزده گانه مورد اشاره ارسطو ست.یعنی از نادرستی مقدم نادرستی تالی را نمی توان نتیجه گرفت.
یعنیq->p ^ ~q که در کتاب آمده باید q->p ^~p باشد (چون در اینجا p تالی هست) که ~q را نتیجه می هد.
عرض بنده در کتاب ترکیبیات گریمالدی ویرایش پنجم در جدول قوانین استنتاج در صفحه 78 تحت عنوان لاتینی modus tolens هم ذکر شده.
جسارت بنده را می بخشید.
با تشکر از کتاب جامع و خیلی خوبتان.
سلام،ممنونم.قاعده نقیض انتزاع به همین شکل می باشد حتی در کتاب گریمالدی .شاید منظور سوال شما چیز دیگری است که من متوجه آن نمی شوم.
مسافت و سرعت
  • فربد
مثال 19، صفحه 159
به جای دوره پریود شخص a و b که به صورت پارامتری نوشتین یعنی یکی 3 برابر دیگری میشه مقدارشو نوشت،نه؟؟دوره پریود b میشه 1 و دوره پریود a ، یک سوم، درسته؟
دلیل داشته که شما عدد رو ننوشتین؟
بله. در این مثال نسبت wA وwB مهم است پس خیلی مهم نیست که بگوییم یکی از آنها 3 برابر دیگری است.یا آنکه مثلا با اعداد 1و3 مثال بزنیم.اما چون گاهی اوقات مقدار wAوwB مهم می شود و استفاده از فرمول 3 برابر،فرق چندانی از نظر زمانی با مثال عددی ندارد،من راه حل کامل تر را در نظر گرفته ام.در بسیاری از مثال های دیگر کتاب هم که با نسبت دو چیز سروکار داریم،می شد با مثال زدن عددی،مساله را حل کرد اما قصد کتاب یاد دادن یک راه حل کلی به داوطلبان است که همواره قابل استفاده باشد.
مسافت و سرعت
  • فربد
استاد میشه لطفا یه توضیح درباره زمان ها تو سرعت بدین، به طور مثال در مثال 11 صفحه 154، گفته شده نفر دوم 5 دقیقه بعد از نفر اول.......
تو راه حل زمان طی شده مسیر نفر دوم رو t و زمان طی کردن مسیر توسط نفر اول رو t+5 در نظر گرفتین، چرا؟؟ چجور تحلیل میشه؟اصلا در سوال صحبتی از زمان طی کردن مسیر نشده به فرض که من 5 دقیقه دیرتر راه بیفتم دلیل نمیشه 5 دقیقه بعد از دوستم به مقصد برسم سرعتا فرق داره دیگه
ممنون از راهنماییتون
سلام.درست است که از سرعت ها حرفی در صورت سوال نیست اما تاکید شده است که می خواهیم همگی با هم به خط پایان برسند.وقتی نفر دوم در t ساعت مسیر را طی کند واضح است نفر اول باید مسیر را در t+5 ساعت طی کند تا هم زمان به پایان مسیر برسند.
مسافت و سرعت
  • فربد
مثال 8، صفحه 153
از کجا متوجه میشیم که اختلاف زمانی که علی دویده با مدت زمانی که حسین دویده 10 دقیقه است؟؟
صورت سوال گفته شده علی 10 دقیقه زودتر شروع به دویدن میکنه، مسافت یکیه اما سرعت ها که یکی نیست، شاید حسین که دیرتر راه افتاده در مدت زمان کم تری مسیر رو پیموده باشه
در لحظه برخورد،هردوی آنها در یک زمان قرار دارند.به توضیح مثال 11 صفحه 154 دقت کنید .درست است که سرعت ها تفاوت دارند اما بدون در نظر گرفتن سرعت، اگر فقط به مدت زمانی که برای هر نفر گذشته تا به محل برخوردش با دیگری برسد فکر کنید،موضوع روشن میشود.
منبع
  • سارينه هاكوپيان
سلام آقای نامی من داوطلب mba هستم کتاب بسیار خوب gmat شما رو خواندم سوالی که دارم این است که نیاز به خواندن کتاب دیگری هست؟
سلام..اگر تسلط شما بر روی تمام مطالب کتاب و سوالات درون آن کامل است و مبحثی در آن نیست که شما بلد نباشید،به سراغ زدن تستهای استعداد تحصیلی دکتری بروید..نیاز به خوانش کتاب دیگری ندارید..موفق باشید