اخبار


آخرین خبر از تجمیع آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با آزمون ارشد سراسری به همراه اطلاعیه مؤسسه



رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی توسط وزارت علوم یا وزارت بهداشت خبر داد.
دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تجمیع‌ آزمون‌های دانشگاه‌ آزاد، وزارت علوم و وزارت بهداشت بر اساس قانون مصوب اسفند سال 1394 مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود، افزود: بعد از ابلاغ قانون مذکور شورای سنجش و پذیرش دانشجو در مردادماه 1395 مصوبه‌ای داشت که طبق آن‌ برگزاری یا سنجش آزمون‌های دانشگاه آزاد حسب مورد یا توسط وزارت بهداشت یا وزارت علوم برگزار شود.
وی با تاکید بر اینکه این موضوع در مورد برگزاری آزمون دکتری قبلا اعلام شده بود، افزود: نحوه پذیرش دانشجو و انتخاب دانشجو توسط دانشگاه آزاد منوط به شیوه‌نامه‌ای است که باید در شورای سنجش و پذیرش دانشجو مصوب شود. همچنین دانشگاه آزاد در این مورد پیشنهاداتی را ارائه کرده است که در جلسات آتی شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورد بررسی قرار می‌گیرد و آنچه که باید اجرا شود مصوب و ابلغ خواهد شد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه تجمیع آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با آزمون‌های وزارتین علوم و بهداشت از سال 1396 اجرا می‌شود، گفت: بنابراین شیوه‌ پذیرش دانشجو باید بر اساس جلساتی که تحت عنوان شیوه‌نامه اجرایی پذیرش دانشجو در شورای سنجش و پذیرش دانشجو برگزار می‌شود مورد بررسی قرار بگیرد.
منبع: ایسنا