اساتید و دانشجویان عزیز، شما میتوانید سؤالاتی را که پس از مشاهده درس و مطالعه کتاب، با آن مواجه می شوید را در این قسمت از سایت ارسال نمایید تا در اسرع وقت توسط مهندس حسین نامی به آنها پاسخ داده شود.
پيش از ارسال سوال خود، پرسش‌هاي موجود در قسمت «آنچه که کاربران سایت پرسیده اند» را مطالعه نماييد و چنانچه پاسخ خود را نيافتيد سوالتان را براي ما ارسال كنيد. بديهي است به پرسش‌هايي كه در بخش «آنچه که کاربران سایت پرسیده اند» موجود باشد پاسخي داده نخواهد شد.
به جهت خوانایی بیشتر برای سایر کاربران لطفاً سوال خود را به فارسي درج كنيد و از ثبت سوال خود با حروف انگليسي خودداري نماييد.

آنچه که کاربران سایت پرسیده اند

سری فوریه

  • ریاضیات مهندسی
  • ساکتیان
سلامدر مبحث سری فوریه توضیح دادید که باید a نسبت به n زوج باشه.میتونید بیشتر توضیح بدید چطور متوجه بشم که زوج هست یا نه؟؟؟؟

تشکر
با سلام این مبحث به دبیرستان ربط دارد همان محبث تابع زوج و فرد اگر f(n)=f(-n) زوج و اگرf(n)=-f(-n) تابع فرد است. تابعf(n)=1/n فرد و تابع f(n)=1/n2 ، 2 توان n هستش توی مخرج ، زوج است.

سوال ٨٨-٨٩صفحه٢٠٧ریاصی چاپ٢١

  • ریاضی عمومی 1
  • shahla
سلام خسته نباشید
استادگرامی سوال ٨٨من باجمع بندی ص١٩٨حل میکنم ناپیوستگی ایجاد میشه زیرا٢<٢غلطه پس ناپیوسته
سوال ٨٩:استاد عزیز مگه نفرمودید هرجا ریشه ساده در قدر مطلق داشته باشیم مشتق ناپذیر،دراین سوال x=0ایا نباید نقطه مشتق ناپذیرباشد.
همچنین گفتیم تابع قدرمطلق درهمه نقاط مشتق پذیر به جز نقاط که تابع صفر اما مشتق صفرنیست
باتشکر از زحمتاتون
با سلام باید از نکات با دقت بیشتری استفاده کنید. در مورد سؤال 89، تابع شامل چند قدرمطلق است اگر مثلاً | f(x)=|x آنگاه تابع قطعاً مشتق نداشت. در مورد سؤال 88 هم a=3 و b=1 اگر نکته را خوب بخوانید متوجه خواهید شد با آن جمع‌بندی مشکلی وجود ندارد.

تست تاليفي بخش اول

  • زبان انگلیسی
  • سارا
سلام
كتاب زبان mba چاپ مهر ٩٥ در قسمت سوالات تايفي بخش اول سوال دوم، چرا بعد از any اسم قابل شمارش به صورت جمع نيامده؟ به عبارت ديگه نبايد any claims باشه نه any claim ؟
باسلام، بعد از any می توان هم از اسم مفرد و هم از اسم جمع و هم از اسم غیرقابل شمارش استفاده کرد. لذا any claims و any claim هر دو صحیح هستند و تنها تفاوت این دو در ترجمه می باشد. اولی می شود " هرگونه ادعاهایی" و دومی می شود " هرگونه ادعایی" .

فصل حد

  • ریاضی عمومی 1
  • شکیب
سلام استاد
وقتتون بخیر
در فصل حد سوال ۲۲ صفحه‌ی ۷۳،در تساوی دو تابع طبق نمودار دو تابع در سه نقطه همدیگه رو قطع میکنن پس طبق نکته‌ی گفته شده قبل سوال باید گفت که تابع در ۳نقطه حد داره ولی در کتاب جواب داده شده که در ۲ نقطه حد داره،میشه دلیلش رو توضیح بدید؟
باسلام، در چاپ جدید اصلاح شده است که تابع در سه نقطه حد دارد.

ریاضی عمومی 2

  • ریاضی عمومی 2
  • Ali Safiey
با سلام
پاسخ تشریحی خودسنجی های ریاضی عمومی 2 چاپ بیستم را می خواستم. چه زمان روی سایت قرار می دهید؟
با سلام، دوست عزیز فعلا مهم ترین کار شما برای سال آینده خواندن متن کتاب می باشد.

سوالات استعداد تحصیلی دکتری 96 و 97 (ویژه گروه فنی و مهندسی)

  • استعداد تحصیلی دکتری (ویژه گروه فنی و مهندسی)
  • وحید
با سلام و احترام
ضمن تشکر از زحمات شما در طی سالیان گذشته در موسسه مدرسان شریف، به استحضار می رسانم بنده دیروز مورخ 1397/02/18 کتاب استعداد تحصیلی دکتری ( ویژه گروه فنی و مهندسی) را از غرفه مدرسان شریف در نمایشگاه کتاب خریداری نمودم و زمانی که به تاریخ چاپ کتاب نگاه کردم مربوط به سال 95 بود و سوال ها آزمون دکتری سال های 96 و 97 را دارا نمی باشد. به همین منظور بنده از مسؤل غرفه مدرسان شریف در نمایشگاه کتاب آقای کرمی دلیل این موضوع را جویا شدم و ایشان فرمودند که به استاد نامی اطلاع دهید و ایشان محبت می فرماین و قسمت هایی جدید کتاب که مربوط به سوال های آزمون دکتری 96 و 97 می باشد را برای شما ارسال می کنند. لذا از شما خواهشمندم که اگر ویرایش جدیدی از این کتاب وجود دارد لطف بفرمایید و برای بنده ارسال نمایید. از شما سپاسگزار خواهم شد.
با تشکر
با سلام، از موسسه چندین با ر با شما تماس گرفته شده برای کنترل ایمیل که جواب ندادید. لطفا با شماره 66905499 تماس بگیرید.

توابع مختلط

  • ریاضیات مهندسی
  • محمد
با عرض سلام ، در صفحه 34 کتاب با یک مثال نشان دادید که ال انه z به توان c با c ضرب در ال انه z برابر نیست . پس در صفحه 35 در عنوان توابع به شکل z به توان c ، چطور توان z را پشت ال ان گذاشتیم ؟
با سلام، دوست عزیز شما می‌توانید رابطه ذکر شده را zc=(eLnz)c تصور کنید و درواقع در این صورت موضوع استفاده از رابطه Lnzc=cLnz مطرح نیست.

المپیاد

  • milad ikder
سلام اقای نامی خسته نباشید ...بابت کتاب های مفهومی ریاضی یک و دو بسیار بسیار ممنون...ی سوال:من رشتم مهندسی برق هستش..خاستم المپیاد شرکت کنم متاسفانه تو این زمینه هیچ گونه سوالات جون دار و قوی درحد المپیاد نیست شما میتونید منو راهنمای کنید؟ ممنون
باسلام و تشکر از نظر لطف شما نسبت به بنده، بنده واقعا کتابی را سراغ ندارم.

كنكور ٩٦

  • استعداد و آمادگي تحصيلي GMAT(کتاب اصلی)
  • kiana
سلام خسته نباشيد، پاسخنامه ي تشريحي سوالات كنكور ٩٦ (همه ي دروس) mba در سايت هست؟ و اگر نيست چطور ميتونم پيدا كنم؟ امكانش هست براي من ميل كنيد؟ ممنون
سلام،ممنونم.بله در سایت موجود است

سوال مربوط به همسایگی در کنکور ۹۲ مکانیک

  • حل سوالات ریاضی عمومی 1 و 2 بدون دخالت دست (روش رد گزینه ها)
  • امید ضیایی
با سلام خدمت شما آقای نامی
ضمن تشکر بابت کتابهای خوب «ریاضی مهندسی و ریاضی ۱و ۲ بدون دخالت دست»، در رابطه با سوال ۲ ریاضی کنکور ۹۲ مکانیک سوالی داشتم.
این سوال جزو حالات استثنا هست؟ چون بر خلاف انتظار، نه همسایگی اون عدد ۲ میشه، قوانین مربوط به بسته یا باز بودن سر و ته باز هم درموردش صدق نمیکنه...
جنابعالی هم در کتاب پاسخ کنکورهای ۸۲-۹۶ این تست رو به صورت تشریحی حل کردید...
ایا اینکه در سری داریم (x-2) دلیل بر این نیست که در همسایگی ۲ همگرایی داریم؟
با سلام، متوجه منظورتان نمی شوم. بازه همگرایی نسبت به 2= x متقارن باید باشد که تمام گزینه ها این شرط را دارند. حالت استثنایی هم نیست. اساسا نمی دانم مطلب شما برچه اساسی از درسنامه کتاب گفته می شود که می گویید استثناست.

100 تست پرتکرار استعداد تحصیلی

  • استعداد و آمادگي تحصيلي GMAT(کتاب اصلی)
  • محسن
با سلام و تشکر
به نظر می رسد پاسخ مسئله 2 اشتباه است. در حل مسئله Qa مربوط به محلول 60 تومانی است ولی در انتها نتیجه گیری با نسبت دادن آن به محلول 100 تومانی صورت گرفته است. با تشکر
با سلام، گزینه 3 به شکل 1 : 4 : 2 باید تایپ میشد و حق با شماست.

کنکور ءMBA

  • استعداد و آمادگي تحصيلي GMAT(کتاب اصلی)
  • mohammad
سلام خسته نباشید
امکانش نیست که پاسخ تشریحی کنکور 95 و 96 رو هم در سایت قرار بدید ؟
سلام. می توانید از روی سایت بردارید.

آزمون نهم ام بی ای

  • استعداد و آمادگي تحصيلي GMAT(کتاب اصلی)
  • زهرا
سلام وقتتون بخیر
در سوال ۱۵۰ آزمون ۹ام چرا حداکثر برد کلاس ششم و حداقل برد کلاس ۵ام محاسبه شده است؟
در داده دوم گفته شده تعداد برد های کلاس ششم ۴۰ درصد از تعداد بردهای کلاس پنجم بیشتر است نگفته حداکثر برد های کلاس ششم
با سلام، بسیاری از سوال ها را می توان به روابط ریاضی تبدیل کرد و به طور کلی جواب را به دست آورد؛ به این ترتیب که همه داده ها را به اطلاعات ریاضی تبدیل کنیم و باتوجه به آن روابط، به پاسخ برسیم؛ اما نکته این است که در بعضی از سوالات دشوار، پاسخ به این سادگی به دست نمی آید. در واقع، برای حل سوال، می بایست حالت خاصی را در نظر بگیریم. در این سوال باتوجه به ا ینکه ما اطلاعاتی در مورد تعداد دانش آموزان هیچ یک از کلاس ها، تعداد بردها و ... نداریم، حالت خاص را اینگونه در نظر می گیریم:
فرض می کنیم دانش آموزان کلاس ششم، توانستند بیشترین تعداد برد را به دست آورند. بنابراین دانش آموزان کلاس پنجم، کمترین تعداد برد را داشتند. با بررسی این حالت خاص وباتوجه به پاسخ تشریحی سوال می بینیم که می توانیم به جواب برسیم. بنابراین، این دو داده برای پاسخ به سوال کافی می باشد.

فصل 2 بردار 3 بعدی کنکور عمران سال 92

  • ریاضی عمومی 2
  • احساس موسوی
سلام و خسته نباشید
در صفحه ی 640 سوال 12
اگر ترتیب ضرب خارجی رو عوض کنیم، بردار به صورت 3 و منفی5 و 1 میشه. پس کسینوس تتا میشه 3 بر رادیکال35
پس منفی اش میشود منفی3 بر رادیکال35 یعنی گزینه 3
میشه توضیح بدید چطور تشخیص میدیم که کدوم درسته؟؟
خیلی ممنونم
با سلام، حق با شماست ولی نظر طراح همان گزینه بوده؛ لذا براساس کلید سازمان سنجش جواب مشخص شده است.

فايل ٨٠٠سوال رياضي

  • ریاضی عمومی 1
  • kiana
سلام.سوال ١٩٩ اين مجموعه سوالات تو پاسخنامه نوشتيد هيچكدام از گزينه ها صحيح نيست. اما من با راه حلي مشابه مثال٤٦ صغحه ٦٦٩ فصل دنباله ها (كناب رياضي١) به گزينه ٢ رسيدم. مشكل از راه حله يا نحوه ي محاسبه ي من؟
با سلام،
بله حق با شماست همان گزینه 2 جواب است.