اساتید و دانشجویان عزیز، شما میتوانید سؤالاتی را که پس از مشاهده درس و مطالعه کتاب، با آن مواجه می شوید را در این قسمت از سایت ارسال نمایید تا در اسرع وقت توسط مهندس حسین نامی به آنها پاسخ داده شود.
پيش از ارسال سوال خود، پرسش‌هاي موجود در قسمت «آنچه که کاربران سایت پرسیده اند» را مطالعه نماييد و چنانچه پاسخ خود را نيافتيد سوالتان را براي ما ارسال كنيد. بديهي است به پرسش‌هايي كه در بخش «آنچه که کاربران سایت پرسیده اند» موجود باشد پاسخي داده نخواهد شد.
به جهت خوانایی بیشتر برای سایر کاربران لطفاً سوال خود را به فارسي درج كنيد و از ثبت سوال خود با حروف انگليسي خودداري نماييد.

آنچه که کاربران سایت پرسیده اند

المپیاد

  • milad ikder
سلام اقای نامی خسته نباشید ...بابت کتاب های مفهومی ریاضی یک و دو بسیار بسیار ممنون...ی سوال:من رشتم مهندسی برق هستش..خاستم المپیاد شرکت کنم متاسفانه تو این زمینه هیچ گونه سوالات جون دار و قوی درحد المپیاد نیست شما میتونید منو راهنمای کنید؟ ممنون
باسلام و تشکر از نظر لطف شما نسبت به بنده، بنده واقعا کتابی را سراغ ندارم.

كنكور ٩٦

  • استعداد و آمادگي تحصيلي GMAT(کتاب اصلی)
  • kiana
سلام خسته نباشيد، پاسخنامه ي تشريحي سوالات كنكور ٩٦ (همه ي دروس) mba در سايت هست؟ و اگر نيست چطور ميتونم پيدا كنم؟ امكانش هست براي من ميل كنيد؟ ممنون
سلام،ممنونم.بله در سایت موجود است

سوال مربوط به همسایگی در کنکور ۹۲ مکانیک

  • حل سوالات ریاضی عمومی 1 و 2 بدون دخالت دست (روش رد گزینه ها)
  • امید ضیایی
با سلام خدمت شما آقای نامی
ضمن تشکر بابت کتابهای خوب «ریاضی مهندسی و ریاضی ۱و ۲ بدون دخالت دست»، در رابطه با سوال ۲ ریاضی کنکور ۹۲ مکانیک سوالی داشتم.
این سوال جزو حالات استثنا هست؟ چون بر خلاف انتظار، نه همسایگی اون عدد ۲ میشه، قوانین مربوط به بسته یا باز بودن سر و ته باز هم درموردش صدق نمیکنه...
جنابعالی هم در کتاب پاسخ کنکورهای ۸۲-۹۶ این تست رو به صورت تشریحی حل کردید...
ایا اینکه در سری داریم (x-2) دلیل بر این نیست که در همسایگی ۲ همگرایی داریم؟
با سلام، متوجه منظورتان نمی شوم. بازه همگرایی نسبت به 2= x متقارن باید باشد که تمام گزینه ها این شرط را دارند. حالت استثنایی هم نیست. اساسا نمی دانم مطلب شما برچه اساسی از درسنامه کتاب گفته می شود که می گویید استثناست.

100 تست پرتکرار استعداد تحصیلی

  • استعداد و آمادگي تحصيلي GMAT(کتاب اصلی)
  • محسن
با سلام و تشکر
به نظر می رسد پاسخ مسئله 2 اشتباه است. در حل مسئله Qa مربوط به محلول 60 تومانی است ولی در انتها نتیجه گیری با نسبت دادن آن به محلول 100 تومانی صورت گرفته است. با تشکر
با سلام، گزینه 3 به شکل 1 : 4 : 2 باید تایپ میشد و حق با شماست.

کنکور ءMBA

  • استعداد و آمادگي تحصيلي GMAT(کتاب اصلی)
  • mohammad
سلام خسته نباشید
امکانش نیست که پاسخ تشریحی کنکور 95 و 96 رو هم در سایت قرار بدید ؟
سلام. می توانید از روی سایت بردارید.

آزمون نهم ام بی ای

  • استعداد و آمادگي تحصيلي GMAT(کتاب اصلی)
  • زهرا
سلام وقتتون بخیر
در سوال ۱۵۰ آزمون ۹ام چرا حداکثر برد کلاس ششم و حداقل برد کلاس ۵ام محاسبه شده است؟
در داده دوم گفته شده تعداد برد های کلاس ششم ۴۰ درصد از تعداد بردهای کلاس پنجم بیشتر است نگفته حداکثر برد های کلاس ششم
با سلام، بسیاری از سوال ها را می توان به روابط ریاضی تبدیل کرد و به طور کلی جواب را به دست آورد؛ به این ترتیب که همه داده ها را به اطلاعات ریاضی تبدیل کنیم و باتوجه به آن روابط، به پاسخ برسیم؛ اما نکته این است که در بعضی از سوالات دشوار، پاسخ به این سادگی به دست نمی آید. در واقع، برای حل سوال، می بایست حالت خاصی را در نظر بگیریم. در این سوال باتوجه به ا ینکه ما اطلاعاتی در مورد تعداد دانش آموزان هیچ یک از کلاس ها، تعداد بردها و ... نداریم، حالت خاص را اینگونه در نظر می گیریم:
فرض می کنیم دانش آموزان کلاس ششم، توانستند بیشترین تعداد برد را به دست آورند. بنابراین دانش آموزان کلاس پنجم، کمترین تعداد برد را داشتند. با بررسی این حالت خاص وباتوجه به پاسخ تشریحی سوال می بینیم که می توانیم به جواب برسیم. بنابراین، این دو داده برای پاسخ به سوال کافی می باشد.

فصل 2 بردار 3 بعدی کنکور عمران سال 92

  • ریاضی عمومی 2
  • احساس موسوی
سلام و خسته نباشید
در صفحه ی 640 سوال 12
اگر ترتیب ضرب خارجی رو عوض کنیم، بردار به صورت 3 و منفی5 و 1 میشه. پس کسینوس تتا میشه 3 بر رادیکال35
پس منفی اش میشود منفی3 بر رادیکال35 یعنی گزینه 3
میشه توضیح بدید چطور تشخیص میدیم که کدوم درسته؟؟
خیلی ممنونم
با سلام، حق با شماست ولی نظر طراح همان گزینه بوده؛ لذا براساس کلید سازمان سنجش جواب مشخص شده است.

فايل ٨٠٠سوال رياضي

  • ریاضی عمومی 1
  • kiana
سلام.سوال ١٩٩ اين مجموعه سوالات تو پاسخنامه نوشتيد هيچكدام از گزينه ها صحيح نيست. اما من با راه حلي مشابه مثال٤٦ صغحه ٦٦٩ فصل دنباله ها (كناب رياضي١) به گزينه ٢ رسيدم. مشكل از راه حله يا نحوه ي محاسبه ي من؟
با سلام،
بله حق با شماست همان گزینه 2 جواب است.

تفکیک پارامتر

  • ریاضیات مهندسی
  • محمد
با سلام.استاد در سوال کنکور دکتری ۹۷ k رو برابر £- در نظر گرفتید با توجه به شرایط مرزی تناوبی.در کتابتون مثالی رو حل کردید که در اون مثال برای£ سه حالت مختلف رو بررسی کردید.و در نهایت £رو برابر(2^K-)در نظر گرفتید.من یه مقدار سر در گم هستم در مورد فرض £،اینکه چه زمانی باید خودش باشه,یا توانی از اون باشه یا دارای ضریب منفی باشه و شرایط مرزی چه تاثیری در نحوه انتخاب اون داره.اگر بابت این موضوع توضیح بدید ممنون میشم.با تشکر و تبریک سال نو

محاسبه انتگرال یگانه به کمک انتگرال دوگانه

  • ریاضی عمومی 2
  • A
سلام
قبلا سوالم رو پرسیدم ولی منظورم رو نتونستم خوب برسونم
در مثال ۲۰ ص ۳۵۰ ریاضی ۲ چاپ ۱۹
وجود sint در زیر انتگرال (خط دهم ص ۳۵۰) این اجازه رو به ما نمیده که از فرمول صفحه قبلش برای تبدیل انتگرال یگانه به انتگرال دوگانه استفاده کنیم
چطوری شما از فرمول ص قبلش استفاده کردین؟
اون sint کار رو خراب کرده ولی شما بدون توجه به اون sint از فرمول صفحه قبلش استفاده کردین
منظورم اینه که اگه اون sint وجود نداشت میشد از فرمول تبدیل انتگرال یگانه به دوگانه استفاده کرد ولی با وجود sint نمیتونیم از فرمول تبدیل انتگرال یگانه به دوگانه استفاده کنیم
با سلام، توجه کنید که برای این تبدیل لازم نیست تمامی قسمت های تابع زیر انتگرال قابل تبدیل باشه. در واقع فقط شما باید ببینید اون قسمتی که شامل دو پارامتره رو چطوری میشه به شکل یک انتگرال درآورد و لزومی نداره کل تابع زیر انتگرال شامل پارامتر باشه

50 ازمون جی مت ازمون 29 ام سوال اول

  • بانک تست GMAT
  • امیرحسین زعفرانی
با سلام استاد در کتاب بانک تست جیمت شما ازمون 29 سوال اول در پاسخنامه اش در 8حالت اول حالت هایی که نوشته اید تنها لوزی ایجاد می شود و در 4 حالت بعدی مربع ایجاد می شود
و پاسخ 4 باید باشد به نظرم
لطفا بررسی نمایید
باسلام، شما دچار این سوء تفاهم شده اید که فکر می‌کنید منظور از 2 حالت اول این است که xها 6 و yها 8 هستند ( و برعکس) که تشکیل لوزی می‌دهد، ولی منظور راه حل از این قسمت را باید اینگونه نگاه کنید که، اول نقطه (8,6) را به عنوان یک راس کناری راس مبدا در نظر بگیرید. در این حالت یک مربع به ضلع 10 و رئوس صحیح دارید. حالا همین مربع را اندکی در جهت مثلثاتی بچرخانید و به نقطه ی (6,8) برسید. این مربع هم این شرایط را دارد. همین کار را ادامه دهید تا راس A به نقاط (6,8- ) ، (8,6- ) ، (6-, 8- ) ، (8-,6-) ، (8-,6) و (6-,8) برسید. همانطور که میبینید منظور از 8 حالت مورد اشاره انتخاب این 8 نقطه به عنوان یک راس کناری راس مبدا است.

کاربرد انتگرال دوگانه (حل انتگرال یگانه بوسیله انتگرال دو گانه)

  • ریاضی عمومی 2
  • A
سلام
در چاپ نوزدهم ریاضی عمومی ۲ مثال ۲۰ ص ۳۵۰ طبق فرمول صفحه قبلش باید sint رو هم جزو تابع f در نظر بگیرین ولی شما با sint مثل یک ضریب ثابت رفتار کردین. چرا؟
باسلام، متوجه منظورتان نمی شوم لطفا دقیقا بیان کنید کدام قسمت حل را متوجه نمی شوید.

اشكال در پاسخنامه

  • بانک تست GMAT
  • kiana
سلام. آزمون ٣٣ سوال ٢٧ داده ي اول هم كافيه. چون باقيمانده ي ٤٥ بر x+y ،يعني ٩ و ٣ ،ميشه صفر به هرحال. درست نميگم؟
باسلام، بله حق با شماست. جواب صحیح گزینه 3 است.

انتگرال خط

  • ریاضی عمومی 2
  • زهرا
سلام وقتتون بخیر
برای حل تست 23 صفحه ۴۴۲(عمران-نقشه برداری 90)
به جز راه حل ارایه شده در پاسخ تشریحی ‌راه حل دیگری وجود دارد؟
چون انتگرالش خیلی پیچیده شده و من نمیفهمم چه جوری انتگرالش رو حساب کردید؟
و اینکه آیا لازمه برا کنکور ام بی ای معادلات بلد بود چون تو یکی از تستا دیدم یه سوال رو با معادلات حل کردید
باسلام، این سوال عیناً در صفحه 493 مثال 30 با روش بسیار ساده تر حل شده است.

ایراد

  • بانک تست GMAT
  • عطا محمدیان
در سوال 38 آزمون 8, گزینه 3 که نوشته شده حقوق های خود اشتباه نیست؟ نباید طبق مطابقت نهاد و ضمیر شکل درست حقوق های خودشان باشه؟
باسلام، البته این مطلب شما هم تا حدودی درست است. ولی گزینه 3 به دلیل حقوق های به عنوان تله تستی قرار داده شده بود تا دانشجو بداند جمع جمع «حقوق» اشکال ندارد. گزینه 2 غلط قطعی است و گزینه 3 درصورتی که خودشان نوشته شده بود بهتر است.