کاربر گرامی، چنانچه قصد پرسش خارج از اشکالات درسی (برنامه ریزی، انتخاب رشته و هر سوالی مربوط به کتب بنده) را دارید، می توانید پرسش خود را در این قسمت از سایت ارسال نمایید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود. به جهت خوانایی بیشتر برای سایر کاربران لطفاً پرسش خود را به فارسي درج كنيد و از ثبت پرسش خود با حروف انگليسي خودداري نماييد.

آنچه که کاربران سایت پرسیده اند

ریاضی مهندسی میکروطبقه بندی جدید!

  • آرین خوشرنگ
سلام جناب نامی خسته نباشید بنده خوشرنگ هستم از رشت اون دوتا کتابی که فرستادین عالی هستند (معادلات و ریاضی مهندسی بدون دخالت دست) جناب من چون هدفم هست ساله دیگه امتحان بدم چون میخوام در روز 10 الی 12 ساعت وقت بزارم بخونم !! میخواستم بدونم این کتاب ریاضی مهندسی جدید شما رو با قبلی چقدر تفاوت معامله هستش؟ و اینکه ایا مثال های جدید داره یا تمرین های و تعریف های جدید شما درش ذکر کردین؟ من دوست دارم همه کتاب های که شما نوشتین و مورد استفاده هست تو حوضه امتحانی خودم داشته باشم! ممنون از شما
باسلام، کتاب میکروطبقه بندی جدیدخلاصه تر از قبل است( البته اگر کتاب های شما، 96 تا 98 باشد).بنابراین کتاب قبل چیزی کم ندارد.

کاربرد انتگرال سه گانه

  • نواب
سلام و خسته نباشید مثال ۱۳ صفحه ۳۹۵ ریاضی ۲ چاپ بیستم ناحیه انتگرال گیری برا فی چرا صفر تا س پی چهارم نشده؟ و شده سه پی چهارم تا پی.
با سلام، در خط دوم راه حل به اشتباه تایپی فی را بین صفر تا 3پی چهارم اعلام کرده. در واقع می دانیم فی از یک سمت به 3پی چهارم محدود شده، از طرف دیگر از اصطلاح درون مخروط استفاده شده، یعنی اون قسمتی از فضا که مربوط به فی از 3پی چهارم تا پی میشود.

انتگرال دوگانه

  • نواب
سلام استاد وقت بخیر تست شماره ۳۹ صفحه۳۰۲ ریاضی ۲ چاپ بیستم چرا انتگرال یکی از ربع ها رو نگرفته و ضربدر ۴ کنه؟(چرا از خاصیت تقارن ناحیه استفاده نگرده؟)
با سلم، چون درست است که ضابطه ی ناحیه انتگرال در هر 4 ناحیه بر حسب قدر مطلق یکسان است، اما شما برای حل انتگرال نیاز به تعیین علامت |x| و |y| دارید که باعث می شود از نظر عملی ناحیه انتگرال گیری 4 ضابطه مختلف پیدا کند، به همین خاطر شما نمی توانید فقط انتگرال در ناحیه اول را محاسبه و ضربدر 4 کنید.

کتاب ریاضی ۱ و ۲

  • مهدیه
با سلام، من برای کنکور ارشد ام بی ای در حال مطالعه هستم، به دلیل ضیق وقت مجبورم مباحثی از ریاضی یک و دو را حذف کنم، کدام مباحث اولویت بیشتری دارند که در این سه ماه باقیمانده بتوانم مطالعه کنم؟

۱۰۰ تست تکمیلی از مسائل پر تکرار

  • manuel nazary
با سلام، پاسخ ۱۰۰ تست تکمیلی از مسئل پر تکرار gmat در کدام قسمت سایت می باشد
باسلام ، به سایت h-nami.ir مراجعه کنید، روی کتاب gmat کلیک کنید، اون قسمت نوار قرمز بالا چند گزینه است که گزینه ی تست های کنکور رو کلیک کنید، در اون قسمت نیز روی گزینه ی کتاب استعداد تحصیلی ارشد رو کلیک کنید و سوالات رو دانلود کنید.

استعداد تحصیلی

  • سعید انصاری
با سلام و احترام؛ من جدیدا کتاب استعداد تحصیلی (فنی مهندسی) شما رو تهیه کردم و برای آزمون دکتری امسال میخونم. میخواستم بپرسم برای درس استعداد تحصیلی که شامل 4 فصل حل مساله، تحلیلی، درک مطلب و تجسمی هست، اگه فصل 1 (حل مساله) رو حذف کنم برای سه فصل دیگه به مشکل نمیخورم؟ اینکه فصل های 2 تا 4 پیش نیازشون فصل 1 (حل مساله) نیست؟ متشکرم
با سلام ، خیر پیش نیاز نیست .

مشاوره

  • فائزه جعفرخانی دولابی
با سلام و وقت بخیر
استاد چند ساعت در روز مطالعه برای کنکور ارشدMBA رو پیشنهاد میفرمایید؟
باسلام
دروس ریاضی و جیمت 80 درصد و درس زبان 2 درصد زمان مطالعاتی را باید به خود اختصاص دهند. در این بین ریاضیات باید با جدیت و وقتی بیش از سایرین دنبال شود. البته وضعیت هر فرد در هر درس نیز مهم است . ولی از الان برای کسب رتبه خوب حداقل روزی 6 ساعت و به مرور و از اواخر سال روزی 8 ساعت

ریاضی مهندسی

  • حسین
سلام خسته نباشید.میخواستم ببینم تفاوت کتاب ریاضی مهندسی میکرو طبقه بندی شده چاپ98 با کتاب ریاضی مهندسی چاپ 96 چیه و شما کدوم پیشنهاد میدین.ایا مطالب اضافه تری توی کتاب چاپ 96 هست با توجه به اینکه 200 صفحه اختلاف دارن.
باسلام، کتاب قبلی تعدادی تست تالیفی و کنکور بیشتری دارد، کتاب میکروی جدید کافی است ، درواقع هرکدام از دو کتاب را دارید همان را بخوانید.

ربات تخصصی mba

  • علی
سلام مهندس. وقت بخیر
با توجه به وقت کمی که تا آزمون مانده، اگر نخواهیم همه مباحث گرامر کتاب رو بخونیم، توصیه می کنید چه سرفصل هایی از گرامر رو در اولوی قرار بدیم؟
با تشکر.
باسلام، واقعا در این فرصت باقی مانده بهتر است گرامر را کامل مرور کنید، ولی بارم بندی از مباحث روی سایت مدرسان شریف وجود دارد. می توانید تاحدودی به آن ها استناد کنید.

ریاضی عمومی

  • مهدی
سلام مهندس نامی.ببخشید در کتاب ریاضی عمومی ۱بسیاری از مثالها و تست ها نیاز. به مطالب و مفاهیم پایه ای ریاضیات دارند.ولی شما در مقدمه کتاب نوشتید که مطالب از پایه تا پیشرفته آموزش داده شده. میخواستم ببینم این مطالب پایه رو از کجا آموزش ببینیم؟ایا بریم ریاضیات دوره دبیرستان را دوباره مرور. کنیم از اول؟
باسلام، منظور از پایه این بوده که مثلا انتگرال از ساده ترین شکل آموزش داده شده است ولی مثلا مطالب ساده تر دبیرستانی خیلی در کتاب قابل ارائه نبوده و نیست .

پاسخ تست های تکمیلی

  • حدیث هوشمند
سلام وقتتون بخیر .من کتاب ریاضیات مهندسی چاپ بیست و سوم دارم برای دانلود پاسخ سوالات تکمیلی آخرین گزینه مربوط به چاپ بیست و دوم هست پاسخ چاپ بیست و دوم مشابه چاپ بیست و سوم هست و تغییری نداشته؟
باسلام، همان پاسخ های چاپ بیست و سوم هم صحیح است چون تغییری نداشته

ریاضی عمومی1

  • امیری
سلام کتاب ریاضی عمومی1 را خریدم، پاسخ تشریحی آزمون های خودسنجی انتهای هر فصل امده اند و جوابشان به صورت تستی داده شده را میخواهم، از کجا باید تهیه کنم؟
باسلام، به سایت h-nami.ir مراجعه کرده و در قسمت toolbar قرمزرنگ گزینه ای هستش به اسم پاسخ تست های تکمیلی، وارد گزینه شده و قسمت ریاضی 1، سمت راست ، مشاهده جزییات بیشتر ( دانلود پاسخنامه های خودسنجی و خرید آنلاین) را کلیک کنید، در پایین صفحه پاسخ ها را دانلود کنید.

ریاضیات مهندسی، مهندسی مکانیک، دکتری

  • نرگس
سلام، من یه سوال خدمتتون داشتم ممنون میشم جوابم رو بدید، در کنکور دکتری مهندسی مکانیک شاخه تبدیل انرژی در چند سال اخیر از هر فصل ریاضی مهندسی چند سوال مطرح شده و چه مباحثی از اهمیت بیشتری برخوردار هست؟
باسلام،وافعا نظر طراحان تغییر می کند. در دو سال اخیر سهم اعداد مختلط هم خوب شده ولی در سال های 91 تا 94 سهم معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی و سری فوریه بیشتر بود. به هر حال با نگاهی اجمالی خودتان متوجه خواهید شد.

کتاب gmat

  • هاشم
با عرض سلام
من کتاب gmat چاپ یازدهم سال 94 رو دارم خواستم ببینم برای کنکور 99 می توانم از این کتاب استفاده بکنم
با تشکر
باسلام، بهتر است که جدید تهیه کنید ولی اگر مشکل مالی دارید، تقریبا 85 درصد مطالب یکسان است.

ریاضی1

  • محمد
با سلام می‌خواستم بپرسم چاپ جدید ریاضی عمومی ١ کی منتشر میشه چون الان کتاب واسه خرید رو سایت نیست
باسلام، حداکثر 10 روز آینده به بازار عرضه می گردد.