اخبار


آمار غایبان آزمون دکتری ۹۴ / کاهش ۱۶ درصدی داوطلبان آزمون



مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به میزان غایبان آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۴ گفت: از تعداد ۲۰۱ هزار و ۶۶۰ داوطلب کنکور دکتری ۱۸.۳۸ درصد داوطلبان غایب بودند.
دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۴ تعداد ۲۰۱ هزار و ۶۶۰ داوطلب ثبت نام کردند که این تعداد نسبت به سال قبل ۳۸ هزار و ۷۳۱ نفر یا ۱۶.۱۱ درصد کمتر بود.
وی افزود: از تعداد کل شرکت کنندگان در آزمون ۸۷ هزار و ۵۱۲ نفر زن و ۱۱۴ هزار و ۱۴۸ نفر مرد بودند که از این تعداد ۱۶۴ هزار و ۵۸۷ نفر معادل ۸۱.۶۲ درصد افراد در جلسه آزمون حاضر بوده اند. از تعداد حاضرین در جلسه آزمون ۷۲ هزار و ۳۵۸ نفر زن و ۹۲ هزار و ۲۲۹ نفر مرد بودند.
توکلی خاطرنشان کرد: از تعداد ۲۰۱ هزار و ۶۶۰ داوطلب کنکور دکتری تعداد ۳۷ هزار و ۷۳ نفر معادل ۱۸.۳۸ درصد داوطلبان در جلسه آزمون غایب بودند . از میان غایبان کنکور دکتری ۱۵ هزار و ۱۵۴ نفر زن و ۲۱ هزار و ۹۱۹ نفر مرد بودند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۴ به صورت کارنامه در دهه سوم فروردین ماه ۹۴ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.