اخبار


اطلاعيه‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور درباره‌ تاريخ‌، محل‌ رفع نقص كارت و برگزاري‌ آزمون‌ ورودي دوره‌هاي‌ كارشناسي‌ ارشد ناپيوسته‌ سال‌ 1396 و همچنين‌ بيست و دومين دوره المپياد علمي‌ دانشجويي‌ كشور



 ضمن‌ آرزوي‌ موفقيت‌ براي‌ داوطلباني كه در آزمون‌ ورودي‌ دوره‌هاي‌ كارشناسي‌ ارشد ناپيوسته‌ سال 1396 و همچنين‌ بيست و دومين دوره‌ المپياد علمي‌ دانشجويي‌ كشور ثبت‌نام‌ نموده‌اند، بدين‌وسيله‌ توجه‌ آنها را به‌ موارد ذيل‌ معطوف‌ مي‌دارد.

 

الف‌- برگزاري آزمون و پرينت كارت شركت در آزمون

آزمون براي ‌132 كد رشته‌‌ امتحاني‌ در نوبت صبح و بعدازظهر روزهاي پنجشنبه و جمعه مورخ 7 و 8 ارديبهشت ‌ماه سال 1396 و براساس اطلاعات مندرج بر روي كارت شركت در آزمون رشته امتحاني مربوط برگزار خواهد شد. داوطلبان‌ متقاضي‌ هر يك‌ از كدرشته‌هاي امتحاني‌ لازم‌ است‌ به نشاني مندرج بر روي كارت شركت در آزمون مراجعه نمايند. شهرستان محل برگزاري آزمون داوطلبان با توجه به استان محل اقامت آنان به شرح جدول شماره 1 مي‌باشد.

لازم به توضيح است كارت شركت در آزمون حاوي اطلاعات ثبت‌نامي، تاريخ و محل برگزاري آزمون داوطلبان از روز دوشنبه 4/2/96 براي مشاهده و پرينت بر روي سايت سازمان به آدرس www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. داوطلبان لازم است براساس مشخصات شناسنامه‌اي (نام‌، نام‌خانوادگي، شماره شناسنامه، سال تولد) و مشخصات ثبت‌نامي (شماره پرونده و كد رهگيري) نسبت به پرينت كارت شركت در آزمون اقدام نمايند. بديهي است براي شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون و همچنين اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكسدار و ارائه آن الزامي است. لذا كليه داوطلبان بايستي شخصاً براي پرينت كارت شركت در آزمون اقدام نمايند.

تبصره- آن دسته از داوطلباني كه علاوه بر كدرشته امتحاني اصلي متقاضي شركت در يكي از 62 كدرشته امتحاني به عنوان رشته امتحاني دوم نيز بوده‌اند، مي‌بايست كارت شركت در آزمون رشته امتحاني دوم خود را نيز از سايت اين سازمان پرينت و به آدرس حوزه امتحاني مندرج بر روي كارت مراجعه نمايند.

1- آزمون‌ كدرشته‌‌هاي امتحاني 1129 (زبان و ادبيات اردو)، 1287 (مهندسي طراحي محيط زيست)، 1356 (نمايش عروسكي) و ‌‌1360 (مجموعه موسيقي‌) منحصراً در شهرستان تهران‌ برگزار خواهد شد؛ لذا داوطلبان‌ هريك از كد‌رشته‌هاي امتحاني مذكور ضرورت‌ دارد براساس‌ آدرس و تاريخ مندرج بر روي كارت شركت در آزمون به حوزه امتحاني مربوط در شهرستان تهران مراجعه نمايند.

2- محل برگزاري آزمون براي 6 كدرشته امتحاني شامل كدرشته‌هاي امتحاني 1147، 1149‌،‌1150‌، 1151 ، 1158 و‌ 1159 كه ثبت‌نام آنها توسط دستگاههاي اجرايي ذيربط و با هماهنگي اين سازمان صورت گرفته در شهرستان تهران خواهد بود و از طريق اطلاعيه‌اي كه هريك از ارگانهاي ذيربط صادر مي‌نمايند آزمون اين كدرشته‌ها در تاريخهاي پيش‌بيني شده برگزار خواهد شد. براي اين دسته از داوطلبان كارت شركت ‌در ‌آزمون از طريق سايت سازمان صادر نشده است.

ب‌- المپياد علمي دانشجويي 

نظر به اينكه همزمان با برگزاري آزمون ورودي دوره‌هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 1396، اولين مرحله آزمون بيست و دومين دوره المپياد علمي دانشجويي كشور در رشته‌هاي زبان و ادبيات فارسي (كد 1101)، مجموعه علوم جغرافيايي (كد 1102)، علوم اقتصادي (كد 1105)، مجموعه الهيات و معارف اسلامي – علوم قرآني (كد1111)، مجموعه علوم تربيتي (كد 1117)، مجموعه حقوق (كد 1126)، علوم زمين (كد 1201)، شيمي (كد1203)، مجموعه فيزيك (كد 1204)، مجموعه زيست شناسي سلولي ملكولي (كد 1206)، آمار (كد 1207)، مجموعه رياضي (كد1208)، زيست شناسي گياهي (كد 1213)، زيست شناسي جانوري (كد 1214)، مجموعه مهندسي برق (كد 1251)، مجموعه مهندسي شيمي (كد 1257)، مجموعه مهندسي عمران (كد 1264)، مجموعه مهندسي مكانيك (كد 1267)، مجموعه مهندسي مواد و متالورژي (كد 1272)، مهندسي كامپيوتر (كد 1277)، مجموعه زراعت و اصلاح نباتات (كد 1303) و طراحي صنعتي (كد1362) برگزار مي‌گردد، لذا آن دسته از داوطلباني كه منحصراً متقاضي شركت در آزمون المپياد علمي دانشجويي كشور شده‌اند، لازم است براساس برنامه زماني اعلام شده براي هريك از رشته‌هاي مذكور، در آزمون رشته امتحاني دوره كارشناسي ارشد مربوط شركت نمايند. داوطلبان فوق الذكر بايد همزمان با ساير داوطلبان كدرشته هاي مربوط از تاريخ 4/2/96 به سايت اينترنتي سازمان مراجعه و نسبت به پرينت كارت شركت در آزمون اقدام و براساس تاريخ و آدرس تعيين شده بر روي كارت شركت در آزمون، به حوزه امتحاني مربوط مراجعه نمايند.

 

ج-كنترل مندرجات كارت شركت در آزمون 

داوطلبان درخصوص مندرجات كارت شركت در آزمون چنانچه مغايرتي مشاهده نمودند، لازم است به شرح زير اقدام نمايند.

1- چنانچه‌ زبان‌ خارجي‌ مندرج‌ در كارت‌ شركت در آزمون با زبان‌ خارجي‌ وي‌ در ثبت‌نام‌ اينترنتي انجام شده (البته با توجه به مفاد مواد امتحاني)، مغايرت‌ دارد، يا در رابطه با معلوليت (نابينا، ناشنوا و معلول) اختلافي مشاهده مي‌شود، ضروري است از روز سه شنبه 96/2/5 از ساعت 8:30 الي 12:00 و 14:00 الي 18:00 به نماينده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه نمائيد. (آدرس حوزه‌هاي رفع نقص در جدول شماره 2 اين اطلاعيه آمده است).

2- در صورتي كه‌ در رابطه‌ با ساير مندرجات‌ كارت شركت در آزمون از جمله نام رشته تحصيلي، نام محل تحصيل و معدل دوره كارشناسي (معدل براساس مفاد بند «ه‍« مندرج در اين اطلاعيه) و با توجه‌ به‌ ثبت‌نام اينترنتي انجام شده، اشكالي‌ مشاهده‌ مي‌شود، لازم است جهت اصلاح مورد يا موارد مذكور از طريق لينك مربوط حداكثر تا تاريخ 96/2/8 منحصراً به سايت اينترنتي سازمان قسمت ويرايش اطلاعات كارت مراجعه و از آن طريق اقدام شود.

3- داوطلبان شركت‌كننده چنانچه متقاضي اعمال بند مربوط به گزينش در رشته‌هاي دانشگاه پيام‌نور و موسسات غيرانتفاعي مي‌باشند لازم است در زمان تكميل فرم انتخاب رشته اينترنتي در اين خصوص طبق اعلام اين سازمان اقدام نمايند.

 

د- سهميه رزمندگان و ايثارگران

1- در كارت شركت در آزمون هر داوطلب در مقابل سهميه‌ ثبت‌نامي‌ آن دسته از داوطلباني كه در تقاضانامه ثبت‌نام اينترنتي و با توجه به ضوابط متقاضي سهميه رزمندگان و ايثارگران شده‌اند و سهميه آنان مورد تأييد ارگان ذيربط قرارگرفته كلمه رزمنده يا ايثارگر قيد شده است. 

2- آن‌دسته از داوطلباني كه در آزمون ورودي دوره‌هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 1396 با توجه به ضوابط مندرج در دفترچه راهنماي شماره يك (1) آزمون مذكور متقاضي سهميه رزمندگان شده‌اند و سهميه آنان از سوي ارگان ذيربط مورد تأييد قرار نگرفته است (در كارت شركت در آزمون آنان در مقابل عنوان سهميه، رزمنده درج نشده است)، (براي داوطلبان متقاضي استفاده از سهميه رزمندگان – سازمان بسيج مستضعفان و وزارت جهاد كشاورزي) لازم است براي روشن شدن وضعيت سهميه خود تا تاريخ 96/2/9 به ارگان مربوط مراجعه نمايند تا در صورت دارا بودن سهميه، مشخصات اين دسته از داوطلبان از طريق ارگان مربوطه در اختيار سازمان سنجش قرار گيرد در غير اينصورت با سهميه آزاد گزينش خواهند شد و هيچ‌گونه اعتراضي قابل پذيرش نمي‌باشد.

داوطلبان متقاضي استفاده از سهميه‌هاي ايثارگان بنياد شهيد و امور ايثارگران و سهميه رزمندگان واحدهاي تابعه ستاد كل نيروهاي مسلح جهت اعلام مغايرت لازم است حداكثر تا تاريخ 96/2/8 منحصراً به سايت اينترنتي سازمان سنجش (قسمت ويرايش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضيحات مندرج در سايت نسبت به اصلاح و ويرايش سهميه خود اقدام نمايند. تا در صورت تأييد سهميه توسط ارگان مربوط، سهميه براي آنان اعمال گردد. در غير اينصورت با سهميه آزاد گزينش خواهند شد و هيچ‌گونه اعتراضي قابل قبول نيست.

 

ه‍- معدل 

معدل مندرج در كارت شركت در آزمون داوطلبان، براساس ثبت‌نام اينترنتي كه توسط خود داوطلبان انجام شده، درج گرديده است، لذا داوطلبان لازم است معدل مندرج در كارت شركت در آزمون خود را با توجه به تبصره‌هاي ذيل بررسي و در صورت مشاهده مغايرت، به سايت سازمان سنجش آموزش كشور مراجعه و نسبت به ويرايش معدل خود اقدام نمايند. بديهي است در غير اينصورت مسئوليت هرگونه تبعات بعدي بعهده شخص داوطلب بوده و هيچگونه عذري در اين مورد پذيرفته نمي‌باشد. ضمناً لازم به ذكر است در سنوات گذشته نسبت به لغو قبولي داوطلبان داراي مغايرت معدل نيز اقدام شده است. 

تبصره‌1- فارغ‌التحصيلان سنوات قبل و همچنين آن دسته از داوطلباني كه تا تاريخ 95/10/1 (زمان شروع ثبت نام براي شركت در آزمون) به عنوان دانش‌آموخته تلقي گرديده‌اند و يا به عبارت ديگر موفق به اخذ مدرك ليسانس (كارشناسي) شده‌اند بايد معدل‌ مندرج‌ در مدرك‌ ليسانس ‌(كارشناسي) آنان با معدل مندرج در كارت شركت در آزمون يكسان باشد.

تبصره‌2- دانشجويان‌ شاغل‌ به‌ تحصيل‌ در مقطع كارشناسي كه در زمان شروع به ثبت نام براي شركت در اين آزمون (تاريخ 95/10/1) همچنان دانشجو بوده‌اند، اعم از اينكه بعد از پايان مهلت زمان ثبت‌نام فارغ‌التحصيل شده‌اند و يا حداكثر تا تاريخ 95/11/30 فارغ‌التحصيل گرديده اند، لازم است در قسمت ويرايش اطلاعات كارت شركت در آزمون نسبت به اصلاح معدل خود براساس مدرك فارغ‌التحصيلي اقدام نمايند.

تبصره 3- دانشجويان سال آخر كه حداكثر تا تاريخ 96/6/31 فارغ‌التحصيل خواهند شد، لازم است ميانگين واحدهاي گذرانده شده تا تاريخ 95/11/30 را در قسمت ويرايش اطلاعات كارت شركت در آزمون درج نموده و با مراجعه به دانشگاه محل تحصيل مقطع كارشناسي، فرم مخصوص معدل (مندرج در اين اطلاعيه) را به تأييد موسسه محل تحصيل خود رسانده و آنرا نزد خود نگهدارند تا در صورت قبولي به موسسه محل قبولي ارائه نمايند. 

تبصره 4- فارغ‌التحصيلان‌ داراي مدرك كارشناسي ناپيوسته بايد معدل مقطع كارداني (فوق‌ديپلم‌) و مقطع كارشناسي (ليسانس) آنان با معدل مندرج در كارت شركت در آزمون يكسان باشد.

تبصره 5- دانشجويان‌ شاغل به تحصيل‌ در مقطع كارشناسي ناپيوسته كه‌ پس‌ از اخذ مدرك‌ كارداني (فوق‌ديپلم‌) در مقطع‌ كارشناسي‌ ناپيوسته پذيرفته‌ شده‌اند و هم اكنون نيز دانشجو بوده و حداكثر تا تاريخ 31/6/96 فارغ التحصيل خواهند شد، بايد معدل مقطع كارداني و ميانگين‌ واحدهاي‌ گذرانيده‌ شده در مقطع كارشناسي آنان تا تاريخ ‌95/11/30 با معدل مندرج در كارت شركت در آزمون، مطابق مفاد تبصره 2 فوق يكسان باشد.

 

و- تذكرات مهم 

1- شروع فرآيند برگزاري آزمون صبحها از ساعت 7:30 (هفت و سي) و بعدازظهرها از ساعت 14:30 (دو و نيم بعدازظهر) مي‌باشد. درب حوزه‌هاي امتحاني صبح ها راس ساعت 7:00 (هفت صبح) و بعد از ظهرها راس ساعت 14:00 (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد. لذا پس از بسته شدن در سالنهاي امتحاني از ورود داوطلبان به حوزه امتحاني، ممانعت بعمل خواهد آمد.

2- براي‌ پاسخگويي‌ به‌ سوالات‌ تستي‌ و درج‌ آن‌ در پاسخنامه‌، منحصراً از مداد سياه‌ نرم پررنگ‌ استفاده‌ شود.

3- داوطلبان لازم است با توجه به رشته امتحاني و موادي كه امتحان خواهند داد لوازم مورد نياز از قبيل مداد سياه نرم پررنگ، مداد پاكن، مداد تراش و سنجاق را بهمراه داشته باشند و از آوردن‌ وسايل‌ اضافي‌ مانند ساك‌ دستي‌، كيف‌ دستي‌، پيجر، تلفن‌ همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند،‌ جزوه،‌ كتاب، ماشين حساب و نظاير آن و هم‌چنين وسايل‌ شخصي‌ به‌ جلسه‌ آزمون‌ اكيداً خودداري‌ شود. بديهي‌ است‌ كه‌ به‌ همراه‌داشتن‌ هر كدام‌ از وسايل‌ مندرج‌ در اين‌ بند به‌ عنوان‌ تقلب‌ و تخلف‌ تلقي‌ و با داوطلبان‌ ذيربط برابر آيين‌ نامه‌ تقلب‌ و تخلف‌ رفتار خواهد شد.

4- نظر به اينكه سوالات رشته‌هاي امتحاني دوره كارشناسي ارشد به گونه‌اي طراحي شده است كه براي پاسخگويي به سوالات دروس ذيربط نياز به ماشين حساب نمي‌باشد، لذا به كليه داوطلبان تأكيد مي‌گردد با توجه به مطلب فوق، براي پاسخگوئي به سوالات هر يك از رشته‌هاي امتحاني نياز به ماشين حساب نبوده و از ورود داوطلباني كه ماشين حساب براي شركت در جلسه آزمون (از هر نوع آن) به همراه داشته باشند ممانعت به عمل خواهد آمد و با آنان برابر مقررات قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمونهاي سراسري كه در اين اطلاعيه نيز آمده است، رفتار خواهد شد.

5- پس‌ از برگزاري‌ آزمون‌ و تصحيح‌ اوراق‌، كارنامه كليه‌ داوطلبان‌ شركت‌ كننده‌ در آزمون‌ هر يك‌ از كدرشته‌هاي‌ امتحاني‌، به نحو مقتضي و در نيمه دوم خرداد ماه سال 1396 از طريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور در اختيار داوطلبان قرار داده‌ خواهد شد.

6- داوطلبانيكه مجاز به انتخاب رشته مي‌شوند، ضرورت دارد بر اساس دستورالعمل‌هائي كه متعاقباً اعلام مي‌گردد، نسبت به انتخاب كد رشته محلهاي تحصيلي مورد علاقه خود از كد رشته امتحاني يا كد رشته‌هاي امتحاني مجاز اقدام و از طريق اينترنت نسبت به تكميل فرم انتخاب رشته مربوط اقدام نمايند. اطلاعيه اين سازمان در مورد نتايج اوليه آزمون، مشاهده كارنامه و نحوه انتخاب رشته براي داوطلباني كه مجاز مي‌گردند، در نشريه پيك سنجش (هفته نامه خبري و اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور) منتشر و همچنين در سايت سازمان نيز قرارداده خواهد شد.

7- داوطلباني كه موفق به مشاهده و پرينت كارت شركت در آزمون خود نشوند، ضرورت دارد براي پيگيري موضوع در زمانهاي اعلام شده به نماينده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص (مطابق جدول شماره 2) مراجعه نمايند.

 

قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمونهاي سراسري

ماده 5- تخلفات وجرايم در اين قانون مشتمل بر موارد زير است:

الف- ارتكاب هرگونه عملي كه موجب بي‌نظمي در برگزاري آزمون گردد يا همراه داشتن هرگونه وسيله غيرمجاز از قبيل وسايل ارتباط الكترونيكي و دستگاههاي حافظه‌دار.

ب- ارتكاب هرگونه عمل خلاف مقررات كه آزمون داوطلب را از نظر علمي خدشه دار سازد از قبيل:

1- ارائه مدرك يا گواهي مجعول يا تصوير گواهي مجعول براي شركت در آزمون.

2- تباني با داوطلبان يا افراد خارج از حوزه امتحاني يا دست‌اندركاران آزمون از قبيل عوامل اجرايي و طراحان سوال براي تخلف در آزمون.

3- ثبت‌نام در آزمون با هويت مجعول يا شركت در جلسه آزمون به جاي داوطلب اصلي.

ج- استفاده از هرگونه وسيله غيرمجاز از قبيل وسايل ارتباط الكترونيكي و دستگاههاي حافظه‌دار.

د- كمك به داوطلب خارج از ضوابط برگزاري آزمون جهت پاسخ به سوالات.

ه‍- دسترسي غيرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان يا استفاده غير مجاز از آنها.

و- هرگونه تغيير غيرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌هاي داوطلبان يا ساير مدارك و دفاتر مربوط به آزمون.

ز- افشاي سوالات آزمون يا تلاش در جهت دستيابي و افشاي آن يا شركت يا معاونت در اين امر قبل يا حين برگزاري آزمون به هر نحو.

ح- خريد يا فروش سوالات آزمون يا پاسخ آنها يا شركت يا معاونت در اين امر قبل يا حين برگزاري آزمون اعم از اينكه سوالات يا پاسخ آنها واقعي يا غيرواقعي باشد.

ماده 6- هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات، صلاحيت صدور حكم به مجازاتهاي زير را درباره متخلفان دارند:

الف- در مورد مشمولان بند (الف) ماده (5): اخطار كتبي با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذيربط يا محروميت از گزينش در آزمون همان سال.

ب- در مورد مشمولان بند (ب) يا بند (ج) ماده (5): محروميت از گزينش علمي در آزمون همان سال و ابطال قبولي داوطلب در همان سال و محروميت از شركت در آزمون از يك تا ده سال بعد.

تبصره- آراء هيأت‌هاي بدوي جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (6) اين قانون قابل تجديد نظر خواهي در هيأت تجديد نظر رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها مي‌باشد.

ماده 7- در مورد مشمولان بندهاي (د)، (ه‍)، (و) (ز) و (ح) ماده (5) هيأت‌هاي رسيدگي متهم را براي رسيدگي و اعمال جزاي نقدي از ده ميليون (10.000.000) تا يك ميليارد (1.000.000.000) ريال يا حبس از يك تا پنج سال يا هر دو مجازات به محاكم دادگستري معرفي مي‌نمايند.

ماده 8 – ارتكاب هر يك از اعمال موضوع ماده (5) چنانچه در قالب عضويت در يك گروه يا شبكه باشد موجب تشديد مجازات مي‌شود و تشكيل دهنده و سركرده گروه يا شبكه به حداكثر مجازات محكوم مي‌گردد. مجازات هر يك از اعضاء كه در ارتكاب تخلفات و جرايم فوق دخالتي نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذكر شده براي مرتكب مي‌باشد.

ماده 9- رسيدگي در هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسيدگي برابر ساير قوانين جزايي يا رسيدگي در هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري يا هيأت‌هاي انتظامي اعضاي هيأت علمي يا كميته‌هاي انضباطي دانشجويان نيست و مرتكب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (6) و (7) اين قانون به مجازات مقرر در ساير قوانين و مقررات محكوم مي‌گردد.

ماده 10- در صورت محكوميت قطعي فردي به يكي از مجازاتهاي مندرج در اين قانون، به استثناي مجازات مندرج در بند (الف) ماده (6)، هيات رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها، قبولي وي در آزمون را ابطال مي‌نمايد. در اين صورت موسسه آموزشي مربوط از صدور و اعطاي هرگونه گواهي يا مدرك به وي خودداري خواهد نمود و چنانچه گواهي فارغ‌التحصيلي به وي اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري يا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي يا وزارت آموزش و پرورش يا دانشگاه آزاد اسلامي ملزم به ابطال آن گواهي مي‌باشند.

ماده 11- چنانچه با بررسي‌هاي فني و علمي، بين نمرات و رتبه اكتسابي داوطلبي و سوابق تحصيلي وي مغايرتهاي غيرمتعارف مشهود و اساسي از قبيل عدم تطابق معدل ديپلم و دوره پيش‌دانشگاهي با رتبه و نمره اكتسابي در آزمون وجود داشته باشد، با تأييد هيأت‌هاي بدوي رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در يك يا چند درس عمومي و اختصاصي امتحان مجدد به عمل مي‌آيد. تعيين وضعيت نهايي آزمون اين داوطلب، بر اساس نتايج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هيأت بدوي مي‌باشد.

ماده 12- هر موسسه يا آموزشگاه علمي و آموزشي كه براي افزايش آمادگي داوطلبان شركت در آزمون‌هاي مورد بحث اين قانون فعاليت مي‌كند چنانچه در تخلفات ماده (5) مشاركت داشته باشد مجوز تاسيس آن لغو مي‌شود و مديران مسوول آنها علاوه بر محروميت دائمي از تاسيس و اداره اين گونه مراكز به مجازات‌هاي پيش‌بيني شده در اين قانون و ساير قوانين محكوم مي‌شوند و چنانچه موسسه يا آموزشگاه فاقد مجوز باشد مجازات مديران مسوول آنها حداكثر مجازات مندرج در ماده (6) مي‌باشد.

تبصره- در مورد آموزشگاههايي كه فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانوني ذيربط مدعي‌العلوم نيز مي‌تواند راساً نسبت به اعلام جرم و پيگيري تخلفات آنان اقدام نمايد.

ضمناً به اطلاع‌ مي‌رساند كه واحد اطلاعات و پاسخگويي به سوالات از اين تاريخ همه روزه لغايت 96/2/7 همه روزه بغیر از ایام تعطیل و در وقت اداری آماده پاسخگويي به سوالات مي‌باشد. لذا داوطلبان گرامي مي‌توانند به منظور پاسخگويي به سوالات خود با شماره تلفن 42163 - 021 تماس حاصل فرمايند.

 
منبع : روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور