اخبار


تغییر نام دانشکده خبر دانشگاه آزاد /آخرین اخبار از راه اندازی «نیوز روم»



رئیس دانشکده خبر دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز از تغییر نام این دانشکده به دانشکده «علوم ارتباطات اجتماعی و خبر»، خبر داد.
سید وحید عقیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا، درمورد علت این تغییر نام توضیح داد: این دانشکده با نام خبر راه اندازی شد اما با توجه به اینکه خبر بخش کوچکی از حوزه علوم ارتباطات است ،بنابراین نام دانشکده خبر گویای انواع گرایش های مختلفی که در این دانشکده تدریس می شود و رشته هایی که ممکن است در آینده اضافه شود، نبود.
وی افزود:برای مثال در دانشکده رشته های مختلفی مانند دکترای مدیریت رسانه ، ارتباطات و فرهنگ ،مطالعات فرهنگی و... تدریس می شود که نام دانشکده خبر به تنهایی گویای این امر نبود،بنابراین تصمیم به تغییر نام دانشکده گرفته شد و تابلوی سر در این دانشکده هم روز چهارشنبه(20 اسفندماه) تغییر کرد.
یافتن نرم افزار مناسب برای اتاق خبر
رئیس دانشکده خبر در ادامه درمورد تجهیز دانشکده خبر به اتاق خبر(news room) اظهار کرد: به منظور تقویت جنبه‌های عملی رشته های ارتباطات قصد شد دانشکده را به اتاق خبر (news room) مجهز کنیم.برای این منظور در صدد خریدن نرم افزاری هستیم که قرار بود از برخی از سازمان ها تهیه شود،در واقع هم سازمان صدا و سیما هم خبرگزاری ایرنا به این نرم افزارهای مجهز بودند که امکان تهیه نرم افزارها از این سازمان ها عملیاتی نشد .
عقیلی افزود:در حال حاضر مهم ترین مساله برای تهیه این نرم افزار این است که این نرم افزار باید مشخصاتی داشته باشد که هم برای خبرنگاری تلویزیونی و هم برای مطبوعات کاربرد داشته باشد.در واقع باید گفت اکنون بودجه مساله اصلی نیست زیرا مدیریت حمایت های لازم را در این زمینه انجام می دهد ، مساله اصلی پیدا کردن نرم افزاری است که هم برای آموزش مناسب باشد و هم توانایی های آموزش را در هر دو حوزه روزنامه نگاری مطبوعاتی و رادیو تلویزیون در بر بگیرد.به محض تهیه این نرم افزار،دانشکده به اتاق خبر مجهز خواهد شد.