اخبار


ویرایش جدید کتاب ریاضی عمومی 2 منتشر شد



مقدمه کتاب ریاضی عمومی 2 ویرایش جدید چاپ هجدهم :

ممكن است براي گروهي از دانشجويان، درس رياضي عمومي (1) ساده باشد. علت اين موضوع، داشتن پيش زمينه در مباحثي مانند حد، مشتق، انتگرال و ... از دوره دبيرستان و قبل از دانشگاه است. اما يادگيري درس رياضي عمومي (2)، براي تمامي داوطلبان سخت‌تر از درس رياضي عمومي (1) است و دليل آن اين است كه بيشتر مباحث آن براي اولين بار بعد از ورود به دانشگاه مطرح مي‌شود (با صرف‌نظر از مباحثي مانند جبرخطي و هندسه تحليلي). براي همين سعي شده است مطالب اين كتاب از پايه تا پيشرفته و با در نظر گرفتن اين‌‌كه داوطلب هيچ سابقه‌ي مطالعاتي در اين درس ندارد، با توضيحات فراوان فارسي آموزش داده شود و اطمينان دارم كه صرفاً با خواندن و دوره كردن اين كتاب مي‌توانيد تسلط كافي در اين درس را براي هر آزموني پيدا كنيد. از ويژگي‌هاي بارز اين كتاب كه آن را از ديگر كتاب‌هاي موجود در اين زمينه متمايز مي‌كند، موارد زير را مي‌توان نام برد:
1) نگارش ساده‌ي اين كتاب و استفاده از فارسي‌نويسي در كنار مطالب و فرمول‌هاي رياضي و همچنين اجتناب‌ از اثبات فرمول‌هاي پيچيده رياضي و مطالب غيرضروري باعث مي‌شود خواننده بسيار راحت با كتاب ارتباط برقرار كرده و به اصطلاح با رياضي (2) آشتي كند!

2) هر فصل كتاب به‌صورت ميكروطبقه‌بندي شده تنظيم شده است. به اين مفهوم كه هر فصل به زيربخش‌هايي تحت عنوان «درسنامه» تقسيم‌بندي شده و پس از آموزش با مثال‌هاي تأليفي و توضيحات كامل، در پايان هر درسنامه، سؤالات و پاسخ‌هاي تشريحي آزمون‌هاي گذشته (78 تا 90) كه مربوط به آن درسنامه هستند، گنجانده شده است تا خواننده پس از فراگيري مطالب مربوطه، سؤالات آزمون‌هاي اصلي را نيز مرور كند. اين روش ذهن را بسيار منظم كرده و اشتياق يادگيري را بالاتر مي‌برد.

3) حدود 2400 تست با پاسخ تشريحي در اين كتاب آورده شده كه از اين تعداد، پاسخ تشريحي 1965 سؤال در كتاب و پاسخ تشريحي 435 سؤال در وب‌سايت www.h-nami.ir قرار داده شده است. علت قرار گرفتن پاسخ تشريحي برخي سؤالات در وب‌ سايت، كاهش حجم صفحات و در نتيجه كاهش قيمت كتاب بوده است.

4) كتاب مبتني بر حل مسأله و ارائه تست‌هاي متنوع و جالب جهت ايجاد تبحر در حل سؤال است و بي‌اغراق مي‌توان گفت كمتر سؤالي ممكن است در آزمون‌هاي آينده طرح شود كه عين يا شبيه آن در اين كتاب نباشد! ضمن اين‌كه از حيث تعداد مثال‌هاي متنوع حل شده نيز مي‌توان كتاب را در بين كتب حال حاضر بي‌نظير دانست.

5) در كنار برخي سؤالات مشكل، واژه «سخت» نوشته شده است. اين موضوع براي اين است كه داوطلبان با توجه به وقت و بعضاً اهميت اين درس در رشته‌ي خود، بتوانند اين‌گونه سؤالات را در دور دوم مطالعه‌ي خود بررسي و حل كنند و يا در صورت نداشتن وقت، از خواندن آنها صرف‌نظر كنند.

6) در انتهاي كتاب، سؤالات رياضي عمومي (1) و (2) رشته‌هايي كه بيشترين شركت‌كننده را دارند (عمران، MBA، مكانيك و رياضي) از سال 1391 تا 1394 آورده شده است. لازم به‌ذكر است به‌دليل قرار گرفتن سؤالات رياضي عمومي (1) و (2) در كنار هم، اين بخش مي‌تواند محك خوبي براي داوطلبان در ماه‌هاي پاياني نزديك به آزمون باشد. اصولاً پيشنهاد بنده اين است كه در ماه آخر قبل از آزمون اصلي اين سؤالات و پاسخ‌ها مطالعه شوند و ترجيحاً داوطلبان مانند آزمون اصلي و در همان زمان‌بندي به اين سؤالات پاسخ دهند تا نوعي خودسنجي نيز صورت گرفته باشد. لازم است اشاره كنم سؤالات و پاسخ‌هاي تشريحي آزمون‌هاي كارشناسي ارشد ساير رشته‌ها بر روي وب سايت www.h-nami.ir قرار گرفته است و داوطلبان مي‌توانند در صورت نياز آنها را دانلود (رايگان) كرده و مطالعه كنند.

7) در پايان هر فصل كتاب، 3 آزمون خودسنجي آورده شده است. اين آزمون‌ها براي تمرين بيشتر و همچنين سنجش خواننده از خود، پس از مطالعه‌ي آن فصل مي‌باشد كه در سه سطح C (سطح سؤالات همانند آزمون اصلي و در برخي موارد كمي هم ساده‌تر)، B (سطح سؤالات كمي بالاتر از آزمون اصلي و در برخي موارد همانند آزمون اصلي) و A (سطح سؤالات بسيار سخت‌تر از آزمون اصلي) دسته‌بندي شده است. پيشنهاد مي‌شود در دور دوم مطالعه‌ي كتاب و پس از تسلط به تمامي مطالب؛ حل مثال‌هاي تأليفي درون هر درسنامه و همچنين مرور و مطالعه تست‌هاي طبقه‌بندي شده سؤالات آزمون‌هاي سال‌ گذشته، به سؤالات سطح C و B پاسخ دهيد و در پايان پاسخ‌هاي خود را با كليد داده شده مقايسه كنيد. در صورت نياز نيز مي‌توانيد پاسخ تشريحي اين آزمون‌ها را از وب سايت ذكر شده در بالا دريافت نماييد. داوطلباني كه به‌طور كامل كتاب را مطالعه كرده‌اند؛ در صورت داشتن زمان كافي، مي‌توانند سؤالات و پاسخ‌هاي آزمون سطح A را نيز بررسي كنند و به هيچ‌وجه هم نگران پاسخ ندادن به سؤالات اين آزمون نباشند، چرا كه سؤالات آزمون سطح A بسيار سخت طراحي شده‌اند (پيشنهاد من اين است كه داوطلبان رشته‌ي MBA در صورت داشتن وقت كافي سؤالات اين آزمون را مرور كنند).

8) مطالب اين كتاب به گونه‌اي تنظيم شده كه مي‌تواند به عنوان مرجع كامل درس «رياضي عمومي (2)» جهت موفقيت در امتحانات پايان ترم دانشگاهي نيز مورد استفاده قرار بگيرد. بسياري از مسائل مهم پايان ترم دانشگاه‌هاي جهان و ايران در اين كتاب ارائه و به آن‌ها پاسخ تشريحي داده شده است. با توجه به اينكه هيچ تأليفي خالي از اشكال نيست، لذا از همه استادان و دانشجويان تقاضا دارم، اشكالات اين كتاب را از طريق وب سایت شخصی اینجانب به آدرس www.h-nami.ir اطلاع دهند در ضمن در این وب سایت پشتیبانی و رفع اشکال درسی نیز صورت می¬گیرد.
جهت خرید بصورت آنلاین برروی لینک زیر کلیک نمایید

خرید آنلاین کتاب ریاضی عمومی 2