استعداد و آمادگي تحصيلي GMAT(کتاب اصلی)
رشته مدیریت کسب و کار دراين كتاب تمام مطالب در پنج فصل با نثري ساده و روان به همراه ارایه مثال های متعدد آموزش داده شده است. آموزش مطالب از سطح مبتدي تا پيشرفته از مشخصات ديگر اين كتاب است.
مشاهده توضیحات کامل شابک: 9789641125174
تعداد صفحات: 746
نوبت چاپ: 16
تاریخ چاپ: 1402
مولف : مهندس حسین نامی
برای دانلود رایگان کتاب استعداد و آمادگي تحصيلي GMAT(کتاب اصلی) مدرسان شریف (بخشی از کتاب) برروی لینک زیر کلیک نمایید. دانلود قسمتی از کتاب نوع فایل: pdf
حجم فایل: 1MB
GMAT: مخفف عبارت «Graduate Management Admission Test» است. سؤالات اين درس بيشتر براي سنجش مهارتهاي هوشي و دقت داوطلبان است. در دفترچه سؤالات آزمون كارشناسي ارشد ايران، اين درس تحت عنوان «استعداد و آمادگي تحصيلي ويژه رشته مديريت» نامگذاري شده است كه شامل موارد زير ميباشد:
۱ـ حل مسأله (۱۰ سؤال)، ۲ـ استدلال منطقي (۱۰ سؤال)، ۳ـ كفايتدادهها (۱۰ سؤال)، ۴ـ درك مطلب (۵ سؤال)، ۵ـ تصحيح جملات (۵ سؤال)
سؤالات «GMAT» گستردگي و پراكندگي فراواني دارند، مانند: رياضي، هوش، منطق، درك مطلب، ادبيات و ... .
به لطف خداوند و استقبال بينظير داوطلبان، كه نشاندهندهي رضايت آنها از اين كتاب ميباشد، کتاب به چاپ سیزدهم رسید.
سؤالات سالهای ۹۰ تا ۹۵ از کتاب برداشته شده و روی وبسایت بنده قرار داده شده است که البته دانشجویان میتوانند به صورت رایگان آن را دانلود نمایند (این کار به دلیل جلوگیری از افزایش حجم کتاب و در نتیجه جلوگیری از افزایش قیمت کتاب بوده است). ضمناً در پایان کتاب سؤالات و پاسخهای تشریحی آزمون سالهای ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ اضافه شده است.
در اين كتاب سعي شده است تمام مطالب با نثري ساده و روان و از سطح مبتدي تا پيشرفته آموزش داده شود. ارائه مثالهاي متعدد آموزشي در حين درس، از جمله مواردي است كه در تمام فصول رعايت شده است. كتاب به پنج فصل تقسيم شده كه هر فصل به صورت موضوعي به بخشهاي مختلفي تفكيك شده است و تمامي تستها به صورت طبقهبنديشده با پاسخ تشريحي در انتهاي هر بخش قرار گرفتهاند.
اين كتاب مشخصات منحصر به فردي دارد كه به برخي از آنها اشاره ميشود:
۱) بيشترين مشكل داوطلبان در اين درس، تعداد تستهاي كم آن در بازار كتاب است كه اين مهم در كتاب حاضر لحاظ شده و حدود ۲۲۸۰ تست ارائه شده است كه از اين نظر، از تمام كتابهاي حال حاضر كشور و شايد بتوان گفت از كتابهاي بينالمللي موجود، برتر است.
۲) فصل حل مسأله بيشترين حجم را دارد و اكثر داوطلبان با مباحث آن از زمان دبيرستان آشنا هستند. در اين كتاب سعي شده، مسائل متنوع كه ظاهر آنها كمي متفاوتتر از تستهاي معمول است، ارائه شود و با نگاهي جامع و دقيق به تستهاي جديد بينالمللي و طراحان کنکور، داوطلب با تمام تستهاي ممكن آشنا شود.
۳) توجه ويژه به فصول «كفايت دادهها» و «استدلال منطقي» كه از جمله مباحثي هستند كه داوطلبان بيشترين چالش را در آن دارند، از ديگر موارد قابل توجه اين كتاب است. مثالهاي تأليفي اين فصول، در درك سادهي اين مباحث كمك شاياني به داوطلبان مي¬كنند و تجربه نشان داده است داوطلبان با مطالعهي دقيق متن درس، به راحتي ميتوانند به تستهاي آزمون اصلي پاسخ دهند.
۴) بررسي تمام كتابهاي بينالمللي و همچنين سايتهاي آموزشي دنيا در درس «GMAT» و انتخاب جديدترين و مناسبترين تستها و گنجاندن آنها در كتاب، از ديگر مزاياي اين مجموعه است.
۵) گنجاندن تمام سؤالات كارشناسي ارشد از سال ۷۵ تا ۸۹ مربوط به دانشگاه دولتي و سؤالات منتخب دانشگاه آزاد از سال ۸۰ تا ۸۹ به همراه پاسخهاي تشريحي به صورت طبقهبنديشده، (در پايان هر بخش) از ديگر ويژگيهاي اين كتاب است.
۶) سؤالات آزمونهاي كارشناسي ارشد سراسري ۹۶ و ۹۷ در پايان كتاب با پاسخهاي كاملاً تشريحي آورده شده است.
۷) از جمله مزيتهاي ديگر اين كتاب، حل سؤالات مهم اولين آزمون دكتراي نيمهمتمركز سال ۹۰ (در ۹ گروه آزمايشي) و قرار دادن آنها در پايان هر فصل به تفكيك مبحث است كه به داوطلبان توصيه ميشود، پس از تسلط بر تستهاي تأليفي و حل تمام سؤالات آزمونهاي كارشناسي ارشد، به سراغ اين تستها بروند و اين تستهاي مهم را نيز تجزيه و تحليل كنند. لازم به ذكر است در آزمون دكتري، از فصلهاي كفايت دادهها و تصحيح جملات هيچ سؤالي مطرح نشده بود، بنابراين در كتاب نيز سؤالي وجود ندارد!
۸) مثالها و تستهاي بسيار بيشتري را ميتوانستيم در اين كتاب ارائه دهيم كه به دليل جلوگيري از بالا رفتن قيمت و حجم كتاب، اين كار انجام نشد. اگر احساس كرديد به تمام كتاب مسلط شدهايد و هنوز وقت كافي داريد و در خود اين نياز را ميبينيد كه تستهاي بيشتري را مرور كنيد، ميتوانيد كتاب « بانک تست GMAT که شامل ۲۰۰۰ سؤال در قالب ۵۰ آزمونِ ۴۰ سؤالی همانند آزمون اصلی است» را تهيه كنید و از آن براي بالا بردن آمادگي هر چه بيشتر خود استفاده نمایید. کتاب بسیار مفیدی برای دو ماه قبل از آزمون اصلی است.
۹) در برخي از صفحات كتاب كه قرار بود سفيد يا خالي باقي بمانند! معماهايي براي تقويت ذهني شما عزيزان و در برخي ديگر جملات و داستانهايي جالب براي كمي تفكر در زندگي و شايد هم كمي تأثير گنجانده شده است!
با توجه به زحماتي كه در تهيه و تدوين اين كتاب انجام گرفته است، به هر حال ممكن است اشكالاتي در كتاب مشاهده شود؛ لذا از تمام عزيزان تقاضا دارم، سؤالات، نظرها و پيشنهادهای خود را در وبسايت www.h-nami.ir مطرح کنند.
فصل اول: حل مسئله
درصد............................................ 2
تستهاي طبقهبندي شده درصد......................... 11
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده درصد................ 14
نسبت و تناسب..................................... 21
تستهاي طبقهبندي شده نسبت و تناسب................. 38
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده نسبت و تناسب........ 41
مجموعهها......................................... 48
تستهاي طبقهبندي شده مجموعهها..................... 53
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده مجموعهها............ 54
توان............................................ 55
تستهاي طبقهبندي شده توان......................... 56
پاسخنامهي تستهاي طبقهبندي شده توان............... 56
راديكالها........................................ 57
تستهاي طبقهبندي شده راديكالها.................... 58
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده راديكالها........... 59
مجموعه اعداد .................................... 60
تستهاي طبقهبندي شده مجموعه اعداد................. 62
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده مجموعه اعداد........ 62
اعداد زوج و فرد.................................. 63
تستهاي طبقهبندي شده اعداد زوج و فرد.............. 65
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده اعداد زوج و فرد..... 65
مقايسه اعداد و عبارات ........................... 66
تستهاي طبقهبندي شده مقايسه اعداد و عبارات........ 67
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده مقايسه اعداد و عبارات 67
اتحادها و عبارتهاي جبري.......................... 68
تستهاي طبقهبندي شده اتحادها و عبارتهاي جبري...... 70
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده اتحادها و عبارتهاي جبري................................................ 71
معادلات و دستگاه معادلات........................... 72
تستهاي طبقهبندي شده معادلات و دستگاه معادلات....... 85
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده معادلات و دستگاه معادلات................................................ 89
تعيين علامت....................................... 96
تستهاي طبقهبندي شده تعيين علامت................... 97
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده تعيين علامت.......... 97
نامساويها و نامعادلات........................ 98
تستهاي طبقهبندي شده نامساويها و نامعادلات.... 101
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده نامساويها و نامعادلات 101
تصاعد..................................... 102
تستهاي طبقهبندي شده تصاعد.................. 105
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده تصاعد......... 106
لگاريتم................................... 107
تستهاي طبقهبندي شده لگاريتم................ 110
پاسخنامه تستهای طبقهبندي شده لگاريتم....... 110
آمار...................................... 111
تستهاي طبقهبندي شده آمار................... 119
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده آمار.......... 120
نظريه اعداد................................ 122
تستهاي طبقهبندي شده نظريه اعداد............ 129
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده نظريه اعداد... 130
آناليز تركيبي و احتمال..................... 132
تستهاي طبقهبندي شده آناليز تركيبي و احتمال. 147
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده آناليز تركيبي و احتمال 148
مسافت و سرعت............................... 150
حركت بر روي دايره ......................... 157
تستهاي طبقهبندي شده مسافت و سرعت........... 166
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده مسافت و سرعت.. 167
زاويه و هندسه اشكال........................ 169
تستهاي طبقهبندي شده زاويه و هندسه اشكال.... 186
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده زاويه و هندسه اشكال 189
تالس و تشابه............................... 194
تستهاي طبقهبندي شده تالس و تشابه........... 198
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده تالس و تشابه.. 198
محيط و مساحت............................... 199
تستهاي طبقهبندي شده محيط و مساحت........... 220
پاسخنامهي تستهاي طبقهبندي شده محيط و مساحت. 223
هندسه اشكال فضايي.......................... 229
تستهاي طبقهبندي شده هندسه اشكال فضايي...... 233
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده هندسه اشكال فضايي 233
ساعت...................................... 234
تستهاي طبقهبندي شده ساعت................... 237
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده ساعت.......... 237
سؤالات هوش و تجسمي ............................... 238
سؤالات كارشناسي ارشد و دكتري...................... 264
پاسخنامه كارشناسي ارشد و دكتري................... 267
مسائل متفرقه..................................... 271
تستهاي طبقهبندي شده مسائل متفرقه................. 296
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده مسائل متفرقه........ 297
100 تست تکمیلی از مسائل پرتکرار.................. 299
فصل دوم : كفايت داده
ساختار سؤالات كفايت داده.......................... 314
نکات اصلی در کفایت دادهها........................ 315
- گزينههاي پاسخ را حفظ كنيد..................... 315
- دو نوع اصلي سؤالات كفايت دادهها را بشناسيد..... 315
- در اكثر تستها به كافي بودن دادهها فكر كنيد و در فكر محاسبه و حل مسئله نباشيد......................... 316
- در بعضي تستها لازم است مسأله به طور كامل حل شود و به محض كافي بودن داده نميتوان پاسخ صحيح را مشخص كرد..... 317
- در كفايت دادهها بايد به يك جواب منحصر به فرد و يكتا برسيد............................................ 318
- جواب خير به صورت سؤال به معني عدم كفايت دادهها نيست................................................. 320
- تهي بودن و به دست نياوردن جواب (منحصر به فرد) در هر تست به معني عدم كفايت دادهها است.............................. 320
- مفروضات شخصي قابل قبول نيست و فقط مفروضات جهانشمول قابل قبول است.................................... 320
- از مثال نقض براي اثبات عدم كفايت دادهها استفاده كنيد................................................. 321
- به شكلهاي هندسي اعتماد نكنيد................. 323
روش سه گام برای حل تستهای کفایت دادهها........... 323
حدس زدن در کفایت دادهها.......................... 328
خلاصهی نکات مهم در کفایت دادهها................... 352
درصد در كفايت دادهها............................. 353
تستهاي طبقهبندي شده درصد در كفايت دادهها......... 355
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده درصد در كفايت دادهها 356
نسبت و تناسب در كفايت دادهها..................... 360
تستهاي طبقهبندي شده نسبت و تناسب در كفايت دادهها. 362
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده نسبت و تناسب در كفايت دادهها................................................ 363
توان و راديكال در كفايت دادهها................... 365
تستهاي طبقهبندي شده توان و راديكال در كفايت دادهها 366
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده توان و راديكال در كفايت دادهها.......................................... 366
مقايسه اعداد و عبارات در كفايت دادهها......... 367
تستهاي طبقهبندي شده مقايسه اعداد و عبارات در كفايت دادهها ...................................... 367
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده مقايسه اعداد و عبارات در كفايت دادهها ................................. 367
عبارات و اتحادهاي جبري در كفايت دادهها ...... 368
تستهاي طبقهبندي شده عبارات و اتحادهاي جبري در كفايت دادهها 370
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده عبارات و اتحادهاي جبري در كفايت دادهها 370
معادلات و دستگاه معادلات در كفايت دادهها ...... 371
تستهاي طبقهبندي شده معادلات و دستگاه معادلات در كفايت دادهها 375
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده معادلات و دستگاه معادلات در كفايت دادهها 378
تعيين علامت، نامساويها و نامعادلات در كفايت دادهها 384
تستهاي طبقهبندي شده تعيين علامت، نامساويها و نامعادلات در كفايت دادهها 386
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده تعيين علامت، نامساويها و نامعادلات در كفايت دادهها 386
آمار در كفايت دادهها......................... 388
تستهاي طبقهبندي شده آمار در كفايت دادهها.... 391
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده آمار در كفايت دادهها 391
آناليز تركيبي و احتمال در كفايت دادهها ...... 393
تستهاي طبقهبندي شده آناليز تركيبي و احتمال در كفايت دادهها 393
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده آناليز تركيبي و احتمال در كفايت دادهها 394
مجموعه اعداد و نظريه اعداد در كفايت دادهها... 395
تستهاي طبقهبندي شده مجموعه اعداد و نظريه اعداد در كفايت دادهها 401
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده مجموعه اعداد و نظريه اعداد در كفايت دادهها 402
سرعت در كفايت دادهها ........................ 405
تستهاي طبقهبندي شده سرعت در كفايت دادهها .... 408
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده سرعت در كفايت دادهها 409
زاويه در كفايت دادهها ....................... 410
تستهاي طبقهبندي شده زاويه در كفايت دادهها ... 410
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده زاويه در كفايت دادهها 411
خواص اشكال هندسي در كفايت دادهها ............ 412
تستهاي طبقهبندي شده خواص اشكال هندسي در كفايت دادهها 413
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده خواص اشكال هندسي در كفايت دادهها 414
تالس و تشابه در كفايت دادهها ................ 416
تستهاي طبقهبندي شده تالس و تشابه در كفايت دادهها 416
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده تالس و تشابه در كفايت دادهها 417
محيط و مساحت در كفايت دادهها ................ 418
تستهاي طبقهبندي شده محيط و مساحت در كفايت دادهها 422
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده محيط و مساحت در كفايت دادهها 425
حجم در كفايت دادهها ............................ 430
تستهاي طبقهبندي شده حجم در كفايت دادهها.......... 430
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده حجم در كفايت دادهها. 430
ساعت در كفايت دادهها ............................ 431
تستهاي طبقهبندي شده ساعت در كفايت دادهها......... 431
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده ساعت در كفايت دادهها 431
مسائل متفرقه در كفايت دادهها .................... 432
تستهاي طبقهبندي شده مسائل متفرقه در كفايت دادهها. 432
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شده مسائل متفرقه در كفايت دادهها................................................ 432
فصل سوم : استدلال منطقي
گزارههاي منطقي................................... 434
نقيض يك گزاره.................................... 434
تعريف گزارههاي ساده و مركب و انواع گزارههاي مركب. 434
تركيب عطفي....................................... 434
تركيب فصلي....................................... 434
تركيب شرطي....................................... 435
عكس نقيض تركيب شرطي.............................. 435
تبديل تركيب شرطي به تركيب فصلي................... 436
تركيب دو شرطي.................................... 436
شرط لازم و كافي................................... 437
تستهاي طبقهبندي شدهي مبحث گزارههاي منطقي......... 437
پاسخنامهي تستهاي طبقهبندي شدهي مبحث گزارههاي منطقي 438
انواع استدلال..................................... 439
1ـ استدلال استنتاجي (قياسي)....................... 439
بررسي نتايج استنتاجها با استفاده از نمودار وِن.... 439
چند توصيه براي بررسي سريعتر و راحتتر اعتبار استنتاجها با استفاده از نمودار ون............................. 440
سورها........................................... 440
مراحل رسم نمودار................................. 441
ترجمهي جملات زبان طبيعي به شكل گزارههاي منطقي..... 442
تستهاي طبقهبندي شدهي مبحث استدلال استنتاجي........ 443
پاسخنامهي تستهاي طبقهبندي شدهي مبحث استدلال استنتاجي................................................ 444
2ـ استدلال استقرايي............................... 445
روشهاي نقد استدلال استقرايي....................... 445
چه وقت استدلالهاي استقرايي ناقص ميتوانند درست به نظر برسند؟................................................ 448
3ـ استدلال تمثيلي................................ 448
چه وقت استدلال تمثيلي صحيح به نظر ميرسد؟......... 449
روشهاي نقد استدلال تمثيلي........................ 449
رابطهي علت و معلولي (حالت خاصي از استقرا)....... 450
روشهاي نقد ارتباط علّي........................... 450
تستهاي طبقهبندي شدهي مبحث استدلالهاي استقرايي، تشبيهي و رابطهي علت و معلولي............................. 453
پاسخنامهي تستهاي طبقهبندي شدهي مبحث استدلالهاي استقرايي، تشبيهي و رابطهي علت و معلولي................................ 455
توصيههاي مهم در پاسخگويي به سؤالات تحليل متون در استدلال منطقي.......................................... 456
تضعیف استدلال.................................... 457
چند مثال تشريحي براي ورود به بحث................ 457
تستهاي طبقهبندي شدهي مبحث تضعیف استدلال.......... 472
پاسخنامهي تستهاي طبقهبندي شدهي مبحث تضعیف استدلال 476
تقويت استدلال.................................... 479
تستهاي طبقهبندي شدهي مبحث تقويت استدلال.......... 484
پاسخنامهي تستهاي طبقهبندي شدهي مبحث تقويت استدلال 486
مفروض پنهان..................................... 487
سؤالات مفروض پنهان .............................. 487
مفروض پنهان پشتيبان و مدافع .................... 487
پاسخدهي به سؤالات مفروض پنهان با استفاده از تكنيك مفروض معكوس ......................................... 493
چهار خصوصيت از گزينههاي سؤالات مفروض پنهان ...... 499
تستهاي طبقهبندي شدهي مبحث مفروض پنهان........... 499
پاسخنامهي تستهاي طبقهبندي شدهي مبحث مفروض پنهان. 501
نتيجهگيري از متن................................ 502
تعيين موضوع متن................................. 512
مرور و آموزش چند مبحث مهم از انواع سؤالات استدلال منطقی............................................... 513
سؤالات ارزيابي استدلال............................ 513
اعداد و درصدها.................................. 515
بحث خطاي ميانگين................................ 519
تستهاي طبقهبندي شدهي مبحث نتيجهگيري از متن...... 521
پاسخنامهي تستهاي طبقهبندي شدهي مبحث نتيجهگيري از متن............................................... 531
تناقض در متن ................................... 538
تستهاي طبقهبندي شدهي مبحث تناقض در متن ......... 540
پاسخنامهي تستهاي طبقهبندي شدهي مبحث تناقض در متن 541
استدلالهاي مشابه هم (قالب منطقي يكسان)....... 542
روش پاسخدهي به سؤالات استدلالهاي مشابه........ 542
استفاده از ساختار گزارههای منطقی و خلاصهسازی منطقی........................................... 545
تستهاي طبقهبندي شدهي مبحث استدلال مشابه هم 549
پاسخنامهي تستهاي طبقهبندي شدهي مبحث استدلال مشابه هم........................................... 550
سؤالات و پاسخنامه استدلال منطقی آزمون دکتری سال 90........................................... 551
سؤالات گروه اول............................. 551
پاسخنامه سؤالات گروه اول..................... 553
سؤالات گروه دوم............................. 555
پاسخنامه سؤالات گروه دوم..................... 557
سؤالات تحلیلی............................... 559
چند قانونيها .............................. 561
تستهاي طبقهبندي شدهي مبحث سؤالات تحليلي 579
پاسخنامه تستهاي طبقهبندي شدهي مبحث سؤالات تحليلي 583
فصل چهارم : درك مطلب
مقدمه .................................... 588
روبهرو شدن با سؤالات درك مطلب 589
انواع خواندن............................... 589
استراتژي كلي براي پاسخ به سؤالات درك مطلب 590
انواع سؤالات درك مطلب 591
سؤالات و پاسخنامه آزمون سراسري 86 تا 89 624
سؤالات آزمون سراسري 86 624
پاسخنامه آزمون سراسري 86 625
سؤالات آزمون سراسري 87 625
پاسخنامه آزمون سراسري 87 626
سؤالات آزمون سراسري 88 627
پاسخنامه آزمون سراسري 88 628
سؤالات آزمون سراسري 89 628
پاسخنامه آزمون سراسري 89 629
فصل پنجم : تصحيح جملات
مقدمه .................................... 630
آشنايي با ساختار سؤالات .................... 630
سخني در قواعد دستوري ـ نگارشي سؤالات «تصحيح جملات» 632
1ـ قواعد درستنويسي واژگان و تركيبها در جمله 632
الف) گرتهبرداري (calque) ................... 632
ب) كلمات و عبارتهايي كه به غلط در جملههاي فارسي رايج شدهاند 639
ج) واژگان و عبارتهاي حشودار ............... 641
د) واژگان و تركيبهاي عربي، جمع بستن كلمات فارسي و عربي، مصدرهاي عربي و ... .......................................... 644
2ـ قواعد جملهبندي صحيح و دستور زبان فارسي . 650
نكاتي كه بايد در جملهسازي رعايت كنيم ...... 652
3ـ املاء و رسمالخط املايي ................... 673
آزمونهای تصحیح جملات ....................... 680
سؤالات و پاسخنامه آزمون سراسری 86 تا 89 ـ تصحیح جملات 695
.............................................
سؤالات آزمون سراسري 96...................... 700
پاسخنامه آزمون سراسري 96................... 708
سؤالات آزمون سراسري 97...................... 720
پاسخنامه آزمون سراسري 97................... 727
منابع و مراجع.............................. 738
- دانلود فایل قسمتی از کتاب استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت(GMAT)
- دانلود فایل پاسخنامه آزمون های خودسنجی-چاپ اول تا سوم
- دانلود فایل پاسخنامه آزمون های خودسنجی-چاپ چهارم و پنجم
- دانلود فایل پاسخنامه آزمون های خودسنجی-چاپ ششم تا نهم
- دانلود فایل سوال و پاسخ کلیدی 6 مرحله آزمون خودسنجی
- دانلود فایل سوالات و پاسخنامه ۱۰۰ تست تکمیلی از مسائل پرتکرار فصل حل مسأله
- دانلود فایل دانلود سوالات و پاسخنامه سراسری ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹
- Nima
تو کتاب gmat بعضی از تستهایی که گذاشتین، جلوش نوشتین مربوط به مقطع دکترا یا گروه علوم انسانی، تربیت بدنی، زبان ... .
میخواستم بدونم این سوالات هم برا ما که رشته کارشناسیمون الکترونیکه و برای ارشد داریم اقدام میکنیم، در کنکور میاد؟
- mohammad
امکانش نیست که پاسخ تشریحی کنکور 95 و 96 رو هم در سایت قرار بدید ؟
- محسن
به نظر می رسد پاسخ مسئله 2 اشتباه است. در حل مسئله Qa مربوط به محلول 60 تومانی است ولی در انتها نتیجه گیری با نسبت دادن آن به محلول 100 تومانی صورت گرفته است. با تشکر
- زهرا
در سوال ۱۵۰ آزمون ۹ام چرا حداکثر برد کلاس ششم و حداقل برد کلاس ۵ام محاسبه شده است؟
در داده دوم گفته شده تعداد برد های کلاس ششم ۴۰ درصد از تعداد بردهای کلاس پنجم بیشتر است نگفته حداکثر برد های کلاس ششم
فرض می کنیم دانش آموزان کلاس ششم، توانستند بیشترین تعداد برد را به دست آورند. بنابراین دانش آموزان کلاس پنجم، کمترین تعداد برد را داشتند. با بررسی این حالت خاص وباتوجه به پاسخ تشریحی سوال می بینیم که می توانیم به جواب برسیم. بنابراین، این دو داده برای پاسخ به سوال کافی می باشد.
- kiana
- پوریا بختیاری
- زهرا
مگه مساحت مثلث ABC برابر با ۸برابر مساحت مثلث HBO` بعلاوه مساحت مستطیل ایجاد شده (عکس شکل و راه حل را برایتان میل کردم)
پس با داده I هم می توان مسئله را حل کرد
یا a r=(3 2√2) ویا a=(2 2√2) که تمام اینها نتیجه داده 1 است و در واقع شما داده 1 را دوباره اثبات کرده اید(پس از حذفΠ جذر بگیرید یا رابطه بالا را به توان 2 برسانید).ضمن اینکه با توجه به سوالات قبلی شما به نظر می رسد به دنبال روش های غیرمتعارف برای حل سوالات هستید.در این فرصت کم باقی مانده سعی کنید کتاب را با دقت بخوانید تا سرعت مطالعه تان افزایش یابد.ضمن اینکه متاسفانه در این تایم خیلی زمان زیادی جهت پاسخ گویی به این شکل سوالات که اساساً تفکر غیر کتابی است و راه حل هایی سخت تر از کتاب می باشد،ندارم.اینکه شما یک روش دیگر می روید و آن روش توام با بی دقتی هم هست ،هم وقت شما را می گیرد و هم بنده را. سعی کنید در فرصت باقی مانده تا کنکور به کتاب تسلط پیدا کنید و اگر در کتاب به ابهامی برخوردید مطرح کنید.موفق باشید
- محمدامین ظریفی
استاد آزمون اول سوال 23
داده ی دوم کفایت میکنه اگه ءM روی ضلع AB باشه...
اگر نیست، یعنی انقدر نباید به شکل ها اعتماد کرد؟:))
- شاهین
در تصحیح جمله در جملات دو جزئی و سه جزئی استثنایی شما ( دودوتا چهارتا) رو در هر دو گروه قرار دادین... صفحه 651 و 652
- محمد امین
- Shahin
- سید محمد محمدی
- مریم دلور
- Sajjad
خسته نباشين
ببخشيد استاد من توو جي مت صفحه ى ٥٥١ مثال ٣٠ سوال ٤ مشكل دارم.
مگه توو قسمت ٣ نگفته كه كيف سامسونت با (چمدان بزرگ) توسط يك نَفر حمل ميشود؟ پس چرا توو سوال سه گزينه ٣ يعني چمدان بزرگ و (چمدان متوسط!) جواب صحيح اين تست زده شده و جواب گزينه ٢ نيست؟
بازم معذرت ميخوام اگه وقتتون رو گرفتم،يك دنيا ممنون
- Sajjad
استاد عذر ميخوام وقتتون رو گرفتم
من توو كتاب جي مت چاپ دهم دو تا اشكال داشتم
١. صفحه ٢٨٦ مثال ٤٢ كه چرا توو اين مثال ما فقط توو ٤روز آخر ماه پنجشنبه و جمعه رو جز روز هاى تعطيل حساب كرديم در حالي كه وسط ماه هم چندتا پنجشنبه و جمعه داريم
٢.صفحه ٢٩١ مثال ٥٧ كه كلا هرچي جواب رو ميخونم متوجه نميشم چجورى حل شده،اگه امكانش باشه خلاصه وار توضيح بدين ممنون ميشم.مرسي
کلا 52 روز در نیمه دوم سال تعطیلی پنج شنبه و جمعه است.9روز تعطیلی رسمی داریم که از قضا 4 روز آن پنج شنبه و جمعه شده.پس 5 روز تعطیلی وسط هفته داریم(به جز پنج شنبه و جمعه)!کل تعطیلی ها=52 7
سوال 2:در سوالات اصل لانه کبوتری سعی می کنیم بدترین حالت را در نظر بگیریم.فرض کنیم A,B دونفر باشند که زبان مشترک ندارند.بقیه افراد یعنی 1998 نفر می توانند با A یا B زبان مشترک داشته باشند.پس حداقل 1998/2=999 نفر می توانند با A و 999 نفر دیگر نیز با B زبان مشترک داشته باشند.اکنون مشخص است که حداقل 999 نفر با A یا 999 نفر با B همزبان هستند.یعنی 999 1=1000 نفر حداقل در یک زبان مشترک هستند.از آنجا که هر شخص حداکثر 5 زبان مختلف می داند،طبق اصل لانه کبوتری 1000/5=200 نفر حداقل تعداد افرادی است که با AیاB زبان مشترک دارند.
- صابر خورشیدی
بنده در حل سوالات استعداد ضعف زیادی دارم و نمیتوانم سوالات را تحلیل کنم تا زمانی که پاسخ را ببینم تا درجریان قرار گیرم
دوستانی اعلام داشتند که به میزان هوش بستگی دارد و اگر نتوانم تحلیل کنم حتی با تمرین هم قابل حل نیست... آیا اینگونه است ؟
استاد راه حل و راه چاره چیست؟
2- برای سرعت بخشیدن در امر یادگیری لازم میبینم که کلاسی را دنبال کنم و آیا شما خودتان کلاس برگذار میکنید ؟ مدرسان کلاس دارد اما بنده نمیدانم اساتید چقدر از پایه شروع میکنند و کیفیت کلاس به چه صورت هست.
- عليرضا سهرابي زاده
داخل كليد براي اين سوال گفته شده ٤، ولي گزينه ١، حرف اضافه "نظارت"، مگه "بر" نيست؟ ولي اينجا نوشته شده "در" ! نميشه غلط گرفت اين مورد رو؟
با تشكر
- عليرضا سهرابي زاده
ببخشيد تو اين سوال حدود n رو به دست آورديد بين ١٦ تا ١٨، نميشه بگيم صورت سوال چون حداكثر رو از ما خواسته جواب ١٨ است و گزينه ٢ رو جواب بديم؟
- سالار نوذري
- سالار نوذري
- رضا پیروزی
دو تا سوال در مورد تصحیح جمله داشتم
مرجع صفحات هم کتاب چاپ 8 هست
1)توی ص 627 گفته شده که فعل برای "هیچ یک" هم مفرد و هم جمع میتونه بیاد
در حالی که توی ص 661 توی پاسخ سوال اول گفته شده که فعل باید مفرد بیاد.
2)در ص 665 جواب سوال 3 ضمیر خود غلط گرفته شده به این دلیل که مرجعش جمع هست
در حالی که در ص 667 سوال اول هم مرجع خود جمع هست ولی صحیح فرض شده
در آزمون شماره 5 هم یه سوال داشتیم که همین اتفاق افتاده بود
سپاس فراوان
سال خوشی رو براتون آرزومندم.
- حمید علیپور
استاد در سوالات کفایت دقیقا رو همین فرض ها تاکید میشه
چون اینجا با توجه ب راه حل کتاب ما خودمون یک فرض ب مسئله اضافه کردیم و اون ثابت بودن سگهای متوسط
- حمید علیپور
در کتاب 50 ازمون تست 10 ازمون 9 صفحه 117
سوال از ما خواسته کمترین درصد سگهای بزرگ رو بگیم در صورتی ک درصد دو سگ دیگه صحیح باشه و سگ بزرگ نیز اضافه بشه تعدادش و مجموع زیر 30 باشه
اگه این شرایط رو فرض کنیم و تعداد سگ های بزرگ رو یکی اضافه کنیم=9
و مجموع سگها رو 25 بگیریم درصدی ک ب ما میده 36 ک در گزینه ها نیست
و در حل سوال بجای حداقل کردن درصد تعداد سگهارو حداقل کرده
ایا نظرم درسته یا برداشت اشتباهی از سوال داشتم
ممنون میشم جوابمو بدین
- فربد
چند عدد صحیح چهار رقمی بزرگتر از 2001 وجود دارد که مضرب 3 یا 4 هستند ولی 5 نه؟؟
برای مثال وقتی 3k رو بین 2002 و 9999 میگیریم ، k بین 3333 و 667، که اختلاف این دو میشه 2666، این جواب نباید با 1 جمع بشه!!؟؟ اگه با 1 جمع نشه ما یکی از اعداد رو نداریم در صورتی که همه اعداد رو میخوایم
و یه سوال دیگه، سوال 36، عقربه های ساعت شمار و دقیقه شمار یک ساعت خراب 65 دقیقه یکبار روی هم قرار میگیرند، چند ساعت طول می کشد تا این ساعت، یک ساعت جلو بیفتد؟؟؟
قسمت اخر پاسخ t رو مدت زمانی که ساعت سالم طی میکنه در نظر گرفتین؟؟ برای ساعت خراب t+1 شده چون سوال گفته 1 ساعت؟؟
و چرا در اخر تناسب معکوس شده؟؟
در مورد سوال 36 تناسب باید معکوس باشد برای اینکه راحت تر فکر کنید به جای اعداد 12/11 و 13/12 مثلا اعداد 1 و2 را در نظر بگیرید .هر 1 ساعت معمولی را این ساعت ،در مدت 2 ساعت طی می کند.پس سرعت حرکت آن 2 برابر نیست بلکه 1/2 برابر است.
- azade
- سهراب
من کتاب کنترلم تست های سال 92 ؛ 93 و 94 رو نداره.به نظر شما منطقیه که برم دوباره کتاب رو تهیه کنم؟ فقط برا تست؟
(مطالعه کتاب تموم شده)
نظر شما مهمه برام
- نیما صیرفی نژاد
جمله "دو دوتا چهارتا" سه جزئیست یا دو جزئی؟ چون در صفحه ۶۲۵ و ۶۲۶ دو حرف متناقض گفته شده!
ممنون
- حمید
جناب آقای مهندس،در کتاب صفحه 176 فصل اول،مثال 17 چگونه نتیجه گرفته اید که شعاع دایره کوچک تر نصف دایره بزرگ تر است!(روی سکل که علامت مشخصه ایی وجود ندارد..!)
- علی
مجددا در باب قاعده نقیض انتزاع
شاید بنده منظور رو درست نرساندم.
قاعده به شکل : ( تالی ~ ^ تالی ->مقدم) باشد که نتیجه می دهد:مقدم ~
در کتاب آمده است:( مقدم ~ ^ تالی ->مقدم) و نتیجه داده است : تالی~
و سوال دیگر اینکه:در مثال 3 در صفحه122 گفته شده که در اعداد 70تا79 و .... عدد 7 یازده بار بکار رفته در حالیکه بنده هر جور میشمرم 10 تا عدد 7 در این بازه داریم.
باز هم از لطف شما و پاسخگویی و صبر و حوصله کم نظیر شما متشکرم.
- علی
عرضی در مورد نکته صفحه 422 یعنی قاعده نقیض انتزاع داشتم.
در این قاعده، استنتاج بر اساس یک ترکیب شرطی و نقیض تالی انجام می شود. در حالیکه در کتاب، ترکیب شرطی و نقیض مقدم بعنوان قاعده نقیض انتزاع معرفی شده است که خود یک از مغالطات سیزده گانه مورد اشاره ارسطو ست.یعنی از نادرستی مقدم نادرستی تالی را نمی توان نتیجه گرفت.
یعنیq->p ^ ~q که در کتاب آمده باید q->p ^~p باشد (چون در اینجا p تالی هست) که ~q را نتیجه می هد.
عرض بنده در کتاب ترکیبیات گریمالدی ویرایش پنجم در جدول قوانین استنتاج در صفحه 78 تحت عنوان لاتینی modus tolens هم ذکر شده.
جسارت بنده را می بخشید.
با تشکر از کتاب جامع و خیلی خوبتان.
- فربد
به جای دوره پریود شخص a و b که به صورت پارامتری نوشتین یعنی یکی 3 برابر دیگری میشه مقدارشو نوشت،نه؟؟دوره پریود b میشه 1 و دوره پریود a ، یک سوم، درسته؟
دلیل داشته که شما عدد رو ننوشتین؟
- فربد
تو راه حل زمان طی شده مسیر نفر دوم رو t و زمان طی کردن مسیر توسط نفر اول رو t+5 در نظر گرفتین، چرا؟؟ چجور تحلیل میشه؟اصلا در سوال صحبتی از زمان طی کردن مسیر نشده به فرض که من 5 دقیقه دیرتر راه بیفتم دلیل نمیشه 5 دقیقه بعد از دوستم به مقصد برسم سرعتا فرق داره دیگه
ممنون از راهنماییتون
- فربد
از کجا متوجه میشیم که اختلاف زمانی که علی دویده با مدت زمانی که حسین دویده 10 دقیقه است؟؟
صورت سوال گفته شده علی 10 دقیقه زودتر شروع به دویدن میکنه، مسافت یکیه اما سرعت ها که یکی نیست، شاید حسین که دیرتر راه افتاده در مدت زمان کم تری مسیر رو پیموده باشه
- سارينه هاكوپيان