استعداد تحصیلی دکتری (ویژه تمام گروه ها به جز گروه فنی و مهندسی) میکرو طبقه بندی

مقطع: دکتری
ویژه تمام گروه ها به جز گروه فنی و مهندسی
كتاب حاضر براي تمامي فارغالتحصيلان كارشناسي ارشد كه قصد شركت در آزمون دكتري را دارند، تهيه و ارائه شده است
مشاهده توضیحات کامل
شابک: 978-622-07-1551-1
تعداد صفحات: 412
نوبت چاپ: 25
تاریخ چاپ: 1402
مولف : مهندس حسین نامی

برای دانلود رایگان کتاب استعداد تحصیلی دکتری (ویژه تمام گروه ها به جز گروه فنی و مهندسی) میکرو طبقه بندی مدرسان شریف (بخشی از کتاب) برروی لینک زیر کلیک نمایید. دانلود قسمتی از کتاب نوع فایل: pdf
حجم فایل: 1MB
قیمت: روی جلد 435,000 تومان خرید از فروشگاه آنلاین(همراه با تخفیف): 391,500 تومان جهت خرید آنلاین اینجا کلیک کنید
مقدمه کتاب
فهرست کتاب
دانلود فایل های ضمیمه
رفع اشکالات درسی
نظرات شما

با توجه به گنجاندن درس «استعداد تحصيلي» به عنوان يكي از دروس امتحاني براي تمامي گروه‌هاي آزمايشي در آزمون دكتري نيمه متمركز و تأثير به سزاي آن در قبولي داوطلبان، همچنين نبود هيچ منبع معتبر و كامل در اين زمينه، كتاب حاضر براي تمامي فارغ‌التحصيلان كارشناسي ارشد كه قصد شركت در آزمون دكتري را دارند، تهيه و ارائه شده است.
در اين كتاب با توجه به نوع سؤالات در تمام گروه‌هاي‌آزمايشي سعي شده با توجه به اهميت و نوع مباحث، مطالب آموزشي مناسب از كتاب‌هاي داخلي و خارجي گردآوري شود. نمونه‌ي نزديك به اين سؤالات در‌آزمون‌هاي كارشناسي ارشد داخل كشور در «مجموعه مديريت اجرايي» حدود 17 سال قدمت دارد. البته تفاوت‌هايي در اين زمينه وجود دارد، مثلاً در آزمون‌هاي كارشناسي ارشد، قسمت تصحيح جملات وجود دارد، ولي در‌آزمون دكتري از اين قسمت هيچ سؤالي مطرح نمي‌شود و به عنوان تفاوتي ديگر در آزمون‌هاي كارشناسي ارشد، مبحث «كفايت داده‌ها» همواره 10 سؤال ثابت دارد، اما در آزمون‌ دكتري، از اين مبحث هيچ سؤالي مطرح نمي‌شود و در عوض «سؤالات تحليلي» كه در آزمون‌هاي كارشناسي ارشد،
با توجه به سليقه طراحان ممكن است هر چند سال يك‌بار طرح
شود، در تمام گروه‌هاي دكتري، 25 درصد سؤالات را به خود اختصاص مي‌دهد. به طور كلي در تمام گروه‌هاي آزمايشي به غير از آزمون گروه فني و مهندسي، در آزمون دكتري سال‌هاي اخیر تركيب سؤالات به شكل زير بود:




























 



سال 95



سال 96



سال 97



سال 98



سال 99



سال 1400



سال 1401



سال 1402



1. حل مسأله


2. استدلال منطقي


3. سؤالات تحليلي


4. درك مطلب



7 سؤال


7 سؤال


8 سؤال


8 سؤال



7 سؤال


7 سؤال


8 سؤال


8 سؤال



7 سؤال


7 سؤال


8 سؤال


8 سؤال



7 سؤال


7 سؤال


8 سؤال


8 سؤال



7 سؤال


7 سؤال


8 سؤال


8 سؤال



7 سؤال


7 سؤال


8 سؤال


8 سؤال



7 سؤال


7 سؤال


8 سؤال


8 سؤال



7 سؤال


7 سؤال


8 سؤال


8 سؤال



در اين كتاب، متن درس با زباني ساده و روان به همراه مثال‌هاي متعدد، نگارش شده و سعي شده داوطلبان با هر سطحي به تسلط كامل در‌آن مبحث برسند. براي تمرين بيشتر داوطلبان برخی از سؤالات كارشناسي ارشد مجموعه مديريت‌اجرايي كه با آزمون دكتري مرتبط بودند، ارائه شده است. سؤالات مختلف دکتری سال­های 1390 تا 1398 تمام گروه­ها به جز گروه فنی و مهندسی در متن کتاب و در فصول مربوطه آورده شده است. سؤالات دکتری دو گروه علوم پایه و علوم انسانی سال
1401 و 1402 در پایان کتاب ارائه شده است. همچنين سؤالات دكتري سال‌های 1395 تا 1400 گروه‌های علوم انسانی و
علوم پایه و همچنین سؤالات گروه‌هاي مختلف از سال 1395 تا 1402 به صورت جداگانه در وب‌سايت
www.h-nami.ir هم ارائه شده است.


در پايان، با وجود تمامي تلاش‌هاي شبانه‌روزي كه در تدوين و تأليف اين كتاب انجام شده، ممكن است اشكالاتي در كتاب باشد؛ لذا از خوانندگان گرامي اين كتاب تقاضا دارم در صورتي كه نظر و پيشنهاد سازنده‌اي دارند، از طريق وب‌سايت شخصي اينجانب به آدرس www.h-nami.ir اطلاع دهند. در ضمن در این وب سایت پشتیبانی و رفع اشکال درسی نیز صورت می­گیرد.

استعداد
  • بهاره صدیقی
با سلام و احترام
در مورد درس استعداد تحصیلی و ریاضی عمومی 1 چند سوال از خدمتتون دارم. یک مقدار زیاد هست ولی ممنون میشم اگر پاسخ بدید.
1- سوال 19 آزمون فنی مهندسی سال 92 صفحه 669 و پاسخ سوال در صفحه 678 : حالت دوم که a=1/2 چرا نوشته شده a2=1/64. گزینه 1 صحیح نیست؟
2-سوال 29 صفحه : گزینه 2 هم میتواند درست باشد چون با شرط IBA و FHC و DEG هیچ شرطی نقض نمیشود.
3
سوال 39 گروه علوم پایه سال 91 : حالت 4 متر قرمز و 2 مترآبی هم میتواند درست باشد طبق شرط 4 ، در اینصورت سوال 39 گزینه 4 و سوال 40 گزینه 3 درست هستند؟
4- ریاضی عمومی 1 چاپ 20، سوال 19 آزمون B فصل دوم (فصل حد) و سوال 3 آزمون B فصل 4 (فصل انتگرال )میشود راهنمایی کنین؟

ببخشید یک مقدار سئالها زیاد شد شرمنده.
ممنون از شما.
سلام،خواهش می کنم..در رابطه با سوال اول حالت a=1/8 و c=4 را فرض کنید.گزینه صحیح در نهایت همان 4 می شود.
در مورد سوال 2 صفحه را مشخص نکرده اید.
سوال 3: خیر این حالت با قانون دوم در تناقض است.اگر سفید استفاده نکنیم مجبوریم حداقل 3 متر آبی استفاده کنیم.
4:.در رابطه با سوال 19 :حد چب و راست برابرند .حالا فرض کنید x کوچکتر از 1 بروی n و بزرگتر از 1 بر روی n+1 باشد و n به سمت بی نهایت میل کند.در مورد فصل 4 توضیحات صفحه 411را بخوانید و استفاده کنید.
موفق باشید
نحوه مطالعه درس استعداد ها
  • رضا حسنخانی

با سلام و احتر ام
استاد نامی بزرگوار، درس استعداد های تحصیلی برای رشته مکانیک بیوسیستم که از زیر گروه ها کشاورزی می باشد، چیزی که در اول نظر را جلب میکند حجم زیاد و عدم امکان مدیریت در مطالعه درس خواهد بود.
متاسفانه خواسته یا نا خواسته فکر میکنم که نمی توانم از پس این کتاب برآیم. اگر بخواهم مو به مو کتاب را بخوانم که خوب اصلا وقت نمی آوارم. اگر هم رندمی برخی قسمت ها و تست ها را از مطالعه ام حذف کنم که باز هم با توجه به اینکه احتمال دارد چندین سوال از قسمت های خذف شده در آزمون بیاید بدتر استرس می گیرم.
به نظر شما که در این زمینه استادی مجرب و صاحب سبک هستید بهترین راهکار برای درس استعدادها چیست؟ تغییرات یکباره اعمالی سازمان سنجش از یک سو، از سوی دیگر کم لطفی های موسسه مدرسان شریف در حق داوطلبان رشته مکانیک بیوسیستم ( عدم امکان مشاوره تلفنی، مشخص نکردن سر فصل های آزمون های آزمایشی ، آماده نبودن و عدم ارایه منابع برای برخی دروس تخصصی) همه و همه ما را به چه کنم چه کنم انداخته است.
امیدوارم که رهنمون های شما راهگشایی باشد برای شروعی مدیریت شده و رهایی بخش ما از استرس و تردید ها
با سپاس فراوان
سلام،در رابطه با رشته شما در مقطع دکتری به دلیل کم بودن تعداد شرکت کننده و استقبال، از منابع جدید اعلام شده از سمت سازمان سنجش موسسه منابع جدید را آماده نکرده است.در رابطه درس استعداد تحصیلی باید تقریبا تمام مطالب پوشش داده شود اما استدلال منطقی،تحلیلی را خوب بخوانید و از حل مساله هوش و خلاقیت را مسلط شوید تا به حداقل درصد دلخواه برسید.موفق باشید.