بانک تست ریاضیات و مدارهای الکتریکی 1 و 2

مقطع: کارشناسی ارشد
مهندسی برق
کتاب شامل 20 آزمون 30 سؤالی است که 15 سؤال آن به ریاضیات و 15 سؤال آن به مدارهای الکتریکی اختصاص یافته است.
مشاهده توضیحات کامل
شابک: 0
تعداد صفحات: 340
نوبت چاپ: 4
تاریخ چاپ: 1398
مولف : مهندس حسین نامی

برای دانلود رایگان کتاب بانک تست ریاضیات و مدارهای الکتریکی 1 و 2 مدرسان شریف (بخشی از کتاب) برروی لینک زیر کلیک نمایید. دانلود قسمتی از کتاب نوع فایل: pdf
حجم فایل: 1MB
قیمت: روی جلد 85,000 تومان خرید از فروشگاه آنلاین(همراه با تخفیف): 76,500 تومان جهت خرید آنلاین اینجا کلیک کنید
مقدمه کتاب
فهرست کتاب
دانلود فایل های ضمیمه
رفع اشکالات درسی
نظرات شما

با توجه به اهمیت دروس ریاضیات و مدارهای الکتریکی در آزمون‌های کارشناسی ارشد مهندسی برق و نظر به اینکه دفترچه آزمون کارشناسی ارشد برق 96 به‌صورت یک دفترچه‌ای ارائه شد، این مجموعه برای نتیجه­گیری هرچه بهتر داوطلبان به چاپ رسیده است.


بر کسی پوشیده نیست که دروس ضریب 4 هر گرایش و ضریب 3 (ریاضیات و مدارهای الکتریکی) بیشترین تأثیر را بر قبولی و کسب رتبه خوب داوطلبان خواهند داشت؛ بنابراین لزوم تسلط بالا و دیدن تست‌های فراوان در این دروس بسیار ضروری است. در این مقدمه ابتدا مشخصات کتاب و سپس نحوه‌ی استفاده صحیح از آن به‌طور خلاصه بیان می‌شود.


مشخصات کتاب


کتاب شامل 20 آزمون 30 سؤالی است که 15 سؤال آن به ریاضیات و 15 سؤال آن به مدارهای الکتریکی اختصاص یافته است. در ریاضیات، 11 تا از آزمون‌ها به‌صورت 5 سؤال از ریاضی مهندسی، 5 سؤال از معادلات دیفرانسیل و 5 سؤال از آمار دسته­بندی شده است (مطابق آنچه در آزمون اردیبهشت 96 رخ داد)، در بقیه آزمون‌ها غیر از یک آزمون، 6 سؤال از ریاضی مهندسی، 4 سؤال از آمار و 5 سؤال از معادلات دیفرانسیل آورده شده است (چون ممکن است به هر حال سهم آمار کم شود و مانند سالیان گذشته سهم ریاضی مهندسی افزایش یابد). در یک آزمون هم 5 سؤال از معادلات، 7 سؤال از ریاضی مهندسی و 3 سؤال از آمار آورده شده است تا فرم‌های مختلف امتحان شوند. در سؤالات ریاضیات و مدارهای الکتریکی سعی شده است که حدود 70 درصد تست‌ها براساس سؤالات پرتکرار و مباحث مهم مدنظر طراحان در سال‌های گذشته و 30 درصد نیز براساس ایده‌های جدید و احتمالی طراحی شود. در این مجموعه تقریباً هیچ نوع سؤال تکراری از کتاب‌های اصلی مدرسان شریف و یا تست‌های کارشناسی ارشد و دکتری وجود ندارد. بودجه­بندی سؤالات کاملاً استاندارد است و سعی شده که داوطلب با مطالعه این مجموعه مروری جامع بر کلیه مباحث مهم داشته باشد و به‌طور کامل آماده آزمون اصلی شود. می‌توان گفت که این کتاب از هر جهت منحصربه‌فرد است که توضیح آن در مقدمه امکانپذیر نیست.


در آخر ذکر این نکته در مورد چینش آزمون‌ها نیز ضروری به­نظر می‌رسد؛ این­که سعی شده ضریب سختی سؤالات متنوع باشد و در کل هر چهار آزمون پشت سر هم، به شکل زیر دسته­بندی شده است.


ü     یک آزمون مدار سخت، ریاضیات متوسط


ü     یک آزمون مدار متوسط، ریاضیات سخت


ü     یک آزمون مدار سخت، ریاضیات سخت


ü     یک آزمون مدار متوسط، ریاضیات متوسط


این دسته­بندی تأثیر بسیار مثبتی دارد و شما را آماده رویارویی با هر اتفاقی در آزمون اصلی سازمان سنجش می‌کند.


نحوه­ی استفاده صحیح از کتاب


این کتاب بیشتر برای ماه آخر منتهی به آزمونِ سازمان سنجش و برای داوطلبانی که کتاب‌های آموزشی اصلی خود را خوانده­اند، مفید است (البته برای کسانی که به‌طور نسبی نیز کتاب‌های آموزشی را خوانده‌اند، چون شرایط آزمون اصلی ایجاد می‌شود، مؤثر است). به نظر بنده سعی کنید در همان ساعت آزمون اصلی، هر روز صبح بیدار شوید و به سؤالات پاسخ دهید؛ البته حتماً براساس محدودیت زمان این کار را انجام دهید. پیشنهاد می‌کنم برای هر آزمون 30 سؤالی مدار و ریاضی، حدود 100 دقیقه وقت بگذارید (البته اگر قرار است در درس زبان و یا دروس ضریب (1) جدی نباشید، به نظرم می‌توانید 120 دقیقه هم برای هر آزمون وقت بگذارید). در مدت زمان آزمون سعی کنید مهارتآزمون دادن را تمرین کنید؛ مثلاًابتدا سؤالاتی را حل کنید که بلدید یا برای شما متوسط و ساده به نظر می‌رسد. در دور دوم به سراغ سؤالاتی بروید که احتمال می‌دهید بتوانید حل کنید و قید سؤالات بسیار سخت و ناآشنا را بزنید! مهارت‌های دیگری نظیر زمان‌بندی، سرعت در حل تست‌ها و نظایر آن را هم تمرین کنید. پس از پایان هر آزمون، به سراغ سؤالاتی بروید که نتوانسته‌اید در آزمون به آنها پاسخ دهید و بدون در نظر گرفتن وقت، سعی کنید سؤالات را حل کنید. پس از این مرحله، در صورتی­که در مورد مبحثی در آزمون‌ها با مشکلی مواجه شدید، با توجه به کتاب‌های اصلی سعی کنید اشکالات خود را آزمون به آزمون اصلاح کنید. این روش بهره‌گیری از کتاب هم استفاده‌ی آموزشی دارد و هم در راستای نحوه‌ی آزمون دادن و تمرین برای آزمون اصلی کاربرد دارد. این اطمینان را به شما می‌دهم که پس از پایان مطالعه‌ی این کتاب نتیجه‌ی بسیار خوبی خواهید گرفت. اما در مورد درصدگیری و محاسبه‌ی آن، درصد ریاضی و مدار را در هر آزمون جمع کرده و بر 2 تقسیم کنید. در هر چهار آزمون پشت سر هم این کار را انجام داده و میانگین این چهار آزمون را یادداشت کنید. در مورد نتایج نمی‌توانم قضاوتی دقیق داشته باشم؛ ولی به‌عنوان یک بررسی می‌توانم مطالب زیر را بیان کنم:


ü     اگر میانگین چهار آزمون حدود 65 و یا بالاتر از آن باشد، نتیجه بسیار عالی است و می‌توانید احتمال دهید که درصدهای تک‌رقمی‌های سال آینده را کسب خواهید کرد.


ü     اگر میانگین چهار آزمون حدود 50 تا 60 باشد، نتیجه بسیار خوب بوده و می‌توانید احتمال دهید که درصدهای دو رقمی‌های سال آینده را کسب خواهید کرد.


ü     اگر میانگین چهار آزمون حدود 40 تا 50 باشد، نتیجه خوب بوده و می‌توان به کسب درصد رتبه‌های حدود 100 تا 300 خوشبین بود.


ü     اگر میانگین چهار آزمون حدود 35 باشد، نتیجه متوسط است و اگر کمتر از آن باشد، نتیجه چندان مطلوب نیست.


با توجه به اينكه هيچ اثر تأليفي خالي از اشكال نيست، لذا از همه استادان و دانشجويان تقاضا دارم، در صورت مواجه شدن با ايرادي در كتاب از طريق وب سایت شخصی بنده به آدرس www.h-nami.ir اطلاع دهند. ضمن اينكه در این وب سایت، پشتیبانی و رفع اشکال درسی نیز صورت می‌گیرد.

آزمون شماره (1).............................. 1
پاسخنامه آزمون شماره (1)..................... 6
آزمون شماره (2)............................. 16
پاسخنامه آزمون شماره (2).................... 21
آزمون شماره (3)............................. 34
پاسخنامه آزمون شماره (3).................... 40
آزمون شماره (4)............................. 51
پاسخنامه آزمون شماره (4).................... 56
آزمون شماره (5)............................. 67
پاسخنامه آزمون شماره (5).................... 73
آزمون شماره (6)............................. 86
پاسخنامه آزمون شماره (6).................... 91
آزمون شماره (7)............................ 102
پاسخنامه آزمون شماره (7)................... 107
آزمون شماره (8)............................ 118
پاسخنامه آزمون شماره (8)................... 123
آزمون شماره (9)............................ 138
پاسخنامه آزمون شماره (9)................... 143
آزمون شماره (10)........................... 154
پاسخنامه آزمون شماره (10).................. 159
آزمون شماره (11)........................... 170
پاسخنامه آزمون شماره (11).................. 175
آزمون شماره (12)........................... 189
پاسخنامه آزمون شماره (12).................. 194
آزمون شماره (13)........................... 206
پاسخنامه آزمون شماره (13).................. 211
آزمون شماره (14)........................... 225
پاسخنامه آزمون شماره (14).................. 230
آزمون شماره (15)........................... 240
پاسخنامه آزمون شماره (15).................. 245
آزمون شماره (16)........................... 258
پاسخنامه آزمون شماره (16).................. 263
آزمون شماره (17)........................... 277
پاسخنامه آزمون شماره (17).................. 281
آزمون شماره (18)........................... 294
پاسخنامه آزمون شماره (18).................. 299
آزمون شماره (19)........................... 310
پاسخنامه آزمون شماره (19).................. 315
آزمون شماره (20)........................... 326
پاسخنامه آزمون شماره (20).................. 331

ترتیب
  • کیوان
سلام استاد.پس از یادگیری خوب وحل سوالات طبقه بندی شده پایان هر فصل ( در درس مدار ) بنظر شما سراغ تست های تکمیلی همون بحث در انتها فصل مراجعه کنیم؟؟؟ یا اول بانک تست مدار رو بخونیم بعد سراغ تست های تکمیلی بریم؟ تشکر
سلام،اول به سراغ بانک تست بروید و حتما با زمان بندی پاسخ دهید.موفق باشید
معادلات
  • جابر
سلام استاد...چرا در سوال 5 ازمون هشتم وقتی (y'/x= p) روبه عنوان تغیر متغیر انتخاب میکنیم جواب y به صورت نمایی بدست میاد...ولی با روشی که در پاسخ نامه حل شد yبه صورت درجه 2 به دست اومد؟
سلام،در حل اینگونه سوالات از تغییر متغیر y'=p استفاده می کنیم.در صورتی که شما با روش دیگری جواب دیگر ی به دست آورده اید احتمالا در محاسبات خود دچار خطا شده اید.موفق باشید