زبان تخصصی MBA
رشته مدیریت کسب و کار دراین کتاب، آنچه درکنار ارائه دقیق مطالب آموزشی و تستهاي فراوان با ترجمه فارسي مورد توجه قرار گرفته، استفاده از زبانی ساده وعاری از ابهام درجریان فرآیند آموزش مطالب است.
مشاهده توضیحات کامل شابک: 0
تعداد صفحات: 758
نوبت چاپ: 6
تاریخ چاپ: 1396
مولف : مهندس حسین نامی
برای دانلود رایگان کتاب زبان تخصصی MBA مدرسان شریف (بخشی از کتاب) برروی لینک زیر کلیک نمایید. دانلود قسمتی از کتاب نوع فایل: pdf
حجم فایل: 1MB
کتاب پيش رو به منظور ارتقای توانایی پاسخگویی به سؤالات زبان انگلیسی داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد در رشتهی MBA تألیف شده است. با وجود اينكه درس زبان در آزمون رشته MBA ضريب يك دارد؛ ولي از آنجايي كه دفترچه سؤال اين درس در روز آزمون جدا ارائه ميشود و داوطلبان در كنار آن و به جاي آن نميتوانند به سؤالات درس ديگري پاسخ دهند، بنابراين اهميت زيادي دارد.
بنابر بررسیهای انجام شده، متأسفانه منابع آموزشی موجود در اين حوزه، در عمل، موفق به برطرف نمودن نیاز داوطلبان نبودهاند. گواه این مطلب تعداد بیشمار موارد مربوط به غافلگیری داوطلبان در جلسه آزمون کارشناسی ارشد در مواجهه با سؤالات زبان انگلیسی این رشته است که گاه حتی موجب تغییر سرنوشت تحصیلی افرادي شایسته شده است كه با تلاش فراوان، منابع در دسترس خود را به طور کامل مطالعه نموده بودند اما، به دلیل ناکافی بودن مطالب در دستیابی به نتیجهی دلخواه ناکام ماندند.
چنین نیازی در كنار استقبال خوب از كتابهاي GMAT و رياضيات اينجانب و تقاضاي خوانندگان اين كتاب مبني بر نگارش كتابي جامع و كامل در درس زبان انگليسي، بنده را بر آن داشت که با كمك گرفتن از گروه زبان انگليسي انتشارات مدرسان شريف و داوطلبان موفق سالهاي گذشته كه درصد كسب شده در درس زبان آنها درصد بالايي بوده است و با بررسی دقیق آزمونهای مذکور و پس از مطالعهی منابع متعدد، فهرست کاملی از مباحث آموزشی مرتبط با کنکور کارشناسی ارشد تنظیم نموده و در قالب کتاب حاضر به خوانندگان محترم ارائه نمايم. در تألیف این کتاب، آنچه در کنار ارائه دقیق مطالب آموزشی و گنجاندن تستهاي فراوان با ترجمه فارسي مورد توجه قرار گرفته است، استفاده از زبانی ساده و عاری از هرگونه ابهام در جریان فرآیند آموزش مطالب است. به طوري كه کتاب حاضر با تحلیل آزمونهای سراسری 15 سال اخير (و بهخصوص 2 سال اخير)، مطالب آموزشی را در قالب چهار فصل اصلی؛ 1ـ دستور زبان (گرامر)، 2ـ واژگان 3ـ Cloze Passage و 4ـ توانایی درک مطلب ارائه كرده است كه در ادامه محتواي هر يك از فصول به طور مفصل توضيح داده شده است.
فصل اول، مربوط به دستور زبان است؛ اين فصل مشتمل بر هفده بخش مبتنی بر پرکاربردترین مباحث گرامری بوده و در جریان آموزش، مطالب به گونهای تنظیم گردیدهاند که برای داوطلبان کلیه سطوح مناسب باشند. علاوه بر این، پس از هر مطلب آموزشی، مثالهای مناسب، نمونه سؤالات طبقهبندی شده و سؤالات تألیفی متنوعی ارائه شده است تا به تثبیت و جمعبندی این مطالب کمک کند.
در فصل دوم، علاوه بر ارائه پيشوندها و پسوندها، فهرستي از پركاربردترين واژگان در آزمونهاي سراسري كارشناسي ارشد رشته MBA به همراه تلفظ، مترادفهاي انگليسي، جملات نمونه، شيوهي كاربرد آنها در جملات مختلف و ترجمهي فارسي آنها گنجانده شده است. اين لغات پس از بررسي دقيق آزمونهاي پيشين، از منابعي همچون كتابهاي Essential Words for the TOEFL،504 Absolutely Essential Words ، 1100 Words You Need to Know و Essential Words for the GRE استخراج شدهاند.
فصل سوم، به Cloze Passage اختصاص يافته است. پاسخگویی به سؤالات اين قسمت تسلط بر واژگان و تا حدودي توانايي درك متون ميباشد. بنابراین توصیه میشود، با تمرین و تثبیت دو توانایی یاد شده و تلفیق این تواناییها با مهارتهای ارائه شده در فصل Cloze Passage، احتمال موفقیت خود را در سؤالات مربوط به اين فصل افزايش دهيد. زیرا بنابر آنچه كه از تحلیل نتایج آزمون سالهاي قبل به دست آمده است، بسیاری از داوطلبان در این بخش نتیجه چندان مناسبی کسب نمیکنند. این نکته میتواند فرصتی مناسب برای ایجاد فاصلهای خوب با سایر رقبا با خوانندگان این کتاب باشد.
و بالاخره در فصل آخر كتاب، به درك مطلب پرداخته شده است. در اين فصل مهارتهاي بسيار كاربردي در زمينه درك مطلب آموزش داده ميشود كه اين مهارتها حاصل سالها مطالعه و كسب تجربه در زمينه مسائل مديريتي و آموزشي ميباشد كه به راحتي در اختيار مخاطبان اين كتاب قرار داده شده است. يادگيري دقيق اين مهارتها ميتواند در مدتي محدود، توانايي شما را در پاسخگويي به سؤالات درك مطلب افزايش دهد. پس از آموزش مهارتهاي ياد شده، سؤالاتي از آزمونهاي سالهاي قبل به همراه نمونههاي متعددي از متن هاي ادبي، فني ـ مهندسي و عمومي ارائه شده است. با توجه به اينكه در آزمونهاي سالهاي اخير، گرايش طراحان آزمون هم به سمت متون مديريتي و هم متون عمومي بوده است، سعي كردهايم تلفيقي از هر دو نوع متن را در اين فصل بررسي كنيم. شما ميتوانيد بعد از مطالعه مهارتهاي درك مطلب، از متون ارائه شده براي تقويت مهارتهاي ذكر شده استفاده كنيد. يادگيري دقيق اين مهارتها، تأثيري مناسب در ارتقاي عملكرد داوطلبان خواهد داشت. در انتهاي اين فصل علاوه بر نمونه تستهاي تأليفي استاندارد، سؤالات آزمونهاي سراسري 93-83 به صورت طبقهبندي شده گنجانده شده است كه تسلط بر اين آزمونها حائز اهميت است.
همچنين به دليل شباهت آزمونهاي زبان عمومی دكتري با برخي سؤالات كارشناسي ارشد MBA، سؤالات 90، 91 و 92 دكتري همراه با پاسخهاي كاملاً تشريحي بهصورت تصادفي در انتهاي هر فصل ارائه شدهاند. در انتهاي كتاب، آزمونهاي سراسري كارشناسي ارشد سالهاي 94 و 95 همراه پاسخ كاملاً تشريحي ارائه شده اند.
در پايان امیدوارم کتاب حاضر گام مهمی در ارتقاي دانش زبان انگلیسی داوطلبان رشته MBA بردارد. با توجه به اينكه هيچ تأليفي خالي از اشكال نيست، لذا از همه استادان و دانشجويان تقاضا دارم اشكالات اين كتاب را از طريق وبسايت شخصي اينجانب به آدرس www.h-nami.ir اطلاع دهند.
CHAPTER ONE
((Management Schools and Organizational Structures))
The Classical Management Theories .................................................. 1
The Behavioral School ........................................................................ 3
The Quantitative School ..................................................................... 3
The Evolution Of Management Theory .............................................. 4
Organizational Structure ..................................................................... 5
Vocabulary .......................................................................................... 8
Summative test .................................................................................. 17
Answers ............................................................................................. 18
Progress check .................................................................................. 19
Answers ............................................................................................. 37
CHAPTER TWO
(( Introduction to Organizational Behavior ))
Models of OB .................................................................................... 59
Vocabulary ........................................................................................ 63
Summative test .................................................................................. 71
Answers ............................................................................................. 72
Progress check .................................................................................. 73
Answers ............................................................................................. 85
CHAPTER THREE
(( Strategic management ))
Strategic management ....................................................................... 98
Concepts and Approaches of Strategic Management ...................... 99
Strategy Formation ............................................................................ 99
Strategy Evaluation and Choice ...................................................... 100
Strategic implementation and control ............................................. 101
The Strategy Hierarchy ................................................................... 102
Vocabulary ...................................................................................... 104
Summative test ................................................................................ 112
Answers ........................................................................................... 113
Progress check ................................................................................ 114
Answers ........................................................................................... 120
CHAPTER FOUR
(( Human Resources Management ))
Introduction to Human Resources Management ............................. 126
HRM strategy .................................................................................. 128
Types of Power in HRM ................................................................. 129
Concept of Job Design .................................................................... 131
Leadership ....................................................................................... 133
Entrepreneurship ............................................................................. 135
Vocabulary ...................................................................................... 137
Summative test ................................................................................ 146
Answers ........................................................................................... 147
Progress check ................................................................................ 148
Answers ........................................................................................... 156
CHAPTER FIVE
(( Introduction to Marketing ))
Defining Marketing ......................................................................... 163
Vocabulary ...................................................................................... 174
Summative test ................................................................................ 184
Answers ........................................................................................... 185
Progress check ................................................................................ 186
Answers ........................................................................................... 201
CHAPTER SIX
(( Operations and Production Management ))
Introduction to Operations and Production Management ............... 215
Manufacturing Systems .................................................................. 216
Location .......................................................................................... 217
Quality ............................................................................................. 219
productivity ..................................................................................... 221
supply chain Management .............................................................. 222
Just In Time (JIT) ............................................................................ 223
Technology ..................................................................................... 225
Inventory Management ................................................................... 227
Project management ........................................................................ 230
Project Team ................................................................................... 231
Project Management Triangle ......................................................... 232
Vocabulary ...................................................................................... 233
Summative test ................................................................................ 260
Answers ........................................................................................... 263
Progress check ................................................................................ 267
Answers ........................................................................................... 272
CHAPTER SEVEN
(( Public Administration ))
Public Administration ..................................................................... 278
Vocabulary ...................................................................................... 280
Summative test ................................................................................ 284
Answers ........................................................................................... 285
Progress check ................................................................................ 286
Answers ........................................................................................... 288
CHAPTER EIGHT
(( Vocabulary ))
Progress check ................................................................................ 290
Answers ........................................................................................... 298
CHAPTER NINE
(( Grammar ))
306........................................... تطابق بين فعل و اسامي جمع
308..................................................................... ضماير «Pronouns»
312................................................................................................ صفات «Adjectives»
320 ................................................................................... حروف تعريف «Articles»
327 .................................................................................. حروف ربط (Conjunctions)
328................................................. ساختارهاي موازي (parallel structures)
329.............................................................................................. وارونگي (Inversion)
335........................................................................... زمان افعال (Verb Tenses)
346........................................................................................................... افعال كمكي
347...................................................... معلوم و مجهول (Active and passive)
350........................................................... جملات شرطي (Conditional Sentences)
353............................................................................... وجه سببي (Causal Modes)
354.................................................................................................................. وجه وصفي
Sameness and Similarity ................................................................. 356
361............................................................................................................. كاربرد حشو
Progress check ................................................................................ 362
Answers ........................................................................................... 364
CHAPTER TEN
(( Reading Comprehension ))
درك مطلب (خواندن) چيست؟................................................... 366
انواع خواندن ............................................................................. 366
پرسشهاي درك مطلب و شيوه پاسخگويي به آنها .......... 368
تشخيص الگوهاي پاراگراف هنگام خواندن ................... 371
مدیریت ......................................................................................... 374
مدیریت اجرایی ........................................................................ 403
Self evaluation (Management) ......................................................... 408
Self evaluation (Executive Management) ........................................ 415
Public University (MA) 91 (Management) ..................................... 423
پاسخنامه آزمون سراسري 91 ـ مديريت .......................... 426
Public University (MA) 91 (Executive Management) ..................... 429
پاسخنامه آزمون سراسري 91 ـ مديريت اجرايي .......... 431
Public University (MA) 92 (Management) ...................................... 434
پاسخنامه آزمون سراسري 92 ـ مديريت .......................... 436
Public University (MA) 92 (Executive Management) ..................... 438
پاسخنامه آزمون سراسري 92 ـ مديريت اجرايي .......... 440
Public University (MA) 93 (Management) ...................................... 442
پاسخنامه آزمون سراسري 93 ـ مديريت .......................... 444
Public University (MA) 93 (Executive Management) ..................... 446
پاسخنامه آزمون سراسري 93 ـ مديريت اجرايي .......... 448
Public University (MA) 94 (Management) ...................................... 450
پاسخنامه آزمون سراسري 94 ـ مديريت .......................... 452
Public University (MA) 94 (Executive Management) ..................... 455
پاسخنامه آزمون سراسري 94 ـ مديريت اجرايي .......... 458
Public University (MA) 95 (Management) ...................................... 461
پاسخنامه آزمون سراسري 95 ـ مديريت .......................... 463
Public University (MA) 95 (Executive Management) ..................... 466
پاسخنامه آزمون سراسري 95 ـ مديريت اجرايي .......... 469
Public University (MA) 96 (Management) ...................................... 472
پاسخنامه آزمون سراسري 96 ـ مديريت ......................... 475
References ........................................................................................ 478
- دانلود فایل قسمتی از کتاب زبان تخصصي MBA
- دانلود فایل پاسخنامه آزمون های خودسنجی انتهای کتاب
- دانلود فایل پاسخ تست تکمیلی چاپ پنجم(لغات)
- ali
- جواد کشاورز
خسته نباشید
در مورد سوال 212 آزمون آزمایشی اول مدرسان شریف در رشته MBA بنده گزینه 1 زدم به این دلیل که فعل lay باید بصورت گذشته یعنی laid بکار میرفت. چون اول جمله was آماده پس باید این فعل هم به شکل گذشته بیاید کمااینکه در ترجمه دفترچه پاسخ نیز بصورت گذشته معنی شده است.
در صورتی که بگوییم باید بصورت حال بیاید نیز باز این شکل lay غلط است و باید lays می آمد. لطفا توضیح بفرمایید چرا گزینه 1 نباید پاسخ باشد؟
با تشکر.
در زبان انگلیسی دو فعل داریم که یعنی لازم و یکی متعدی است. این دو فعل lie و lay هستند.
فعل lie لازم است و در نتیجه مفعول نیاز ندارد. شکل گذشته این فعل lay است. مثال:
Mary lay on the sofa
در حالی که فعل lay متعدی است و به مفعول نیاز دارد. شکل گذشته این فعل laid است. مثال:
Mary laid her son on his bed
در تست ارائه شده آزمون، چون جمله به مفهوم گذشته است و چون که بعد از گزینه 1، مفعول استفاده نشده، شکل گذشته lie یعنی lay صحیح است. موفق باشید
- نیما صیرفی نژاد
اگر بعد enough اسم قابل شمارش بیاید جمع است با مفرد؟ چون در مثال های صفحه ۷۵ هم جمع آمده هم مفرد! Cars و information
با تشکر
- نیما صیرفی نژاد
در صفحه ۷ مثال ۵ a little people را اشتباه گرفتیم در صورتی که در صفحه ۷۰ a little money را درست گرفتیم! در صورتی که هر دو غیر قابل شمارش هسند! قبل غیر قابل شمارش a little mمیشه استفاده کرد؟ دلیل این تناقض چیه؟
و یه سوال دیگه شما گفتید قبل از earth باید the بیاد در صورتی که تو همین کتاب و حتی تو ازمون های مدرسان قبل earth آن رو به کار نبرده اید!
با تشکر